La Comunitat de Propietaris de Residencial Nicet Patraix reclama una reunió urgent amb Turisme davant la comercialització il·legal d'apartaments turístics

Els veïns denuncien la comercialització irregular de 24 apartaments sense condicions mínimes d'habitabilitat

Guardar

Edifici de Nicet Patraix
Edifici de Nicet Patraix

La Junta de Govern de la Comunitat de Propietaris de Residencial Nicet Patraix, que agrupa 147 famílies del districte valencià de Patraix, ha sol·licitat una reunió urgent amb el secretari autonòmic de Turisme de la Generalitat Valenciana, José Manuel Camarero. El motiu: la greu preocupació veïnal davant la comercialització irregular de 24 apartaments turístics ubicats en els baixos comercials del complex residencial.

La sol·licitud, enviada el passat 12 de juny, advertix de possibles vulneracions del marc normatiu autonòmic en matèria turística. Segons ha pogut constatar la comunitat, els immobles s'estan oferint sense complir amb els requisits tècnics mínims, com ara el subministrament elèctric, tal com ha confirmat l'Oficina de Coordinació d'Obres (Ocoval) en el seu portal web. Fins ara, "Turisme no ha donat resposta a la petició de trobada", apunten els veïns.

D'altra banda, la Junta de Govern recorda que la Conselleria de Turisme va obrir un expedient de revocació de llicències turístiques als immobles afectats per inactivitat prolongada —més de dos mesos sense ús després de la seua inscripció—. No obstant això, l'empresa titular, Axis Consultoria en Soluciones Empresariales S.L., ha reactivat la seua comercialització a través de MContigo S.L., empresa gestionada pel conegut inversor Rubén Zaballos. Este moviment suposa, segons la comunitat, una possible infracció d'una resolució administrativa en curs.

El passat 15 de juny, la comunitat va presentar una denúncia davant la Direcció General de Turisme sol·licitant la investigació de diversos anuncis actius en Airbnb. Segons l'escrit, almenys huit publicacions sota el nom "Roca Coll MSuites", gestionades per Sagliga Systems S.L. (vinculada a MContigo), manquen del número de registre turístic obligatori, en incompliment de l'article 19.1.b de la Llei 15/2018 de Turisme, Oci i Hospitalitat. Este tipus d'omissió està tipificada com a infracció greu en l'article 92.16 de la mateixa norma.

Els veïns també denuncien l'aparició de ressenyes falses en plataformes com Google Maps, utilitzades -- segons indiquen -- per a aparentar una activitat que no es correspon amb la realitat. Insistixen que els apartaments manquen de condicions mínimes d'habitabilitat, inclosa la connexió elèctrica i altres infraestructures bàsiques.

Davant esta situació, la Comunitat de Propietaris ha sol·licitat que la reunió amb la Secretaria Autonòmica de Turisme servisca per a:

  • Conéixer l'estat actual de l'expedient de revocació de llicències turístiques.
  • Traslladar l'impacte negatiu que esta situació està generant a nivell veïnal, jurídic i urbanístic.
  • Sol·licitar mesures concretes per a evitar la comercialització digital irregular d'estos immobles.
  • Reforçar el compliment de la normativa que protegix les comunitats residencials davant d'usos especulatius.
  • Des de la Junta de Govern s'ha agraït a la Conselleria d'Innovació i Turisme l'obertura de l'expedient sancionador, al mateix temps que es demana una actuació ferma per a posar fi a pràctiques que, consideren, vulneren tant els drets veïnals com la legalitat turística vigent.

"Com a comunitat de propietaris, no cessarem en la nostra defensa d'un entorn residencial just, legal i habitable", ha afirmat Miguel Roig, president de la comunitat.

Arxivat a:

Destacats