300 músics tocaran este divendres a l'Estació del Nord de València en un concert únic a l'aire lliure

Vora 300 intèrprets d'Alacant, Castelló i València actuaran junts en un concert gratuït que reivindica la tradició bandística valenciana

Guardar

Concert de bandes de música a l'Estació del Nord de València (Imatge generada per IA)
Concert de bandes de música a l'Estació del Nord de València (Imatge generada per IA)
Afegeix ValènciaExtra.com com a font preferida de Google de forma gratuïta. Mantén-te informat amb les últimes notícies d'actualitat.
Activar ara

270 músics es concentraran, este divendres 26 de juny, en l'Estació del Nord de València per a celebrar un gran concert a l'aire lliure i obert a la ciutadania. I és que és indiscutible que la música de banda forma part de qualsevol celebració valenciana. Un concert per a reivindicar la ‘germanor’ a través d'una de les expressions culturals més arrelades al territori.

Este macroconcert en ple centre de València reunirà aproximadament 300 músics procedents de bandes de música de València, Alacant i Castelló. Una iniciativa impulsada per Amstel i la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV), que començarà a les 19:30 hores en l'Estació del Nord. Recorda que l'accés serà lliure. 

Els detalls del concert que reunirà aproximadament 300 músics a València

Els assistents a este gran concert podran escoltar obres tradicionals vinculades a diferents territoris de la Comunitat Valenciana, algunes d'elles habitualment interpretades només en determinades zones, abans de culminar amb una actuació conjunta en la qual tots els músics tocaran a l'uníson la cançó de la ‘germanor’ creada per Amstel.

La direcció musical anirà a càrrec de Sergio Díaz, director de la Banda Federal de la FSMCV, encara que cada societat musical participant acudirà amb els seus propis directors.

Però més enllà de l'espectacle musical, la cita busca posar en valor una tradició que forma part de la vida quotidiana de milers de valencians. La Comunitat Valenciana concentra el major moviment bandístic del món i compta amb centenars de societats musicals que, generació rere generació, han convertit la música en un punt de trobada per a veïns, famílies i amics.

XXXI trobada comarcal de bandes de música
XXXI trobada comarcal de bandes de música

No es tracta només d'interpretar partitures. Les bandes estan presents en les festes patronals, en les processons, en els actes culturals i en molts dels moments més importants de la vida dels municipis valencians. Són, per a molts pobles i ciutats, un símbol d'identitat col·lectiva.

Des d'Amstel, la seua responsable de màrqueting, Ainoa de Olazábal, ha destacat que este encontre representa una forma d'entendre la cultura profundament lligada al territori. Segons va explicar, la iniciativa naix amb l'objectiu d'impulsar experiències compartides que reforcen els vincles entre les tres províncies i ajuden a mantindre vives les tradicions valencianes.

La companyia considera que les marques també poden exercir un paper actiu en la promoció de la cultura popular i en la creació d'espais de convivència. De fet, este concert marcarà l'inici d'una programació estival que inclourà noves propostes relacionades amb la música, la gastronomia i els costums més representatius de la Comunitat Valenciana.

La imatge de quasi 300 músics tocant junts davant de l'Estació del Nord pretén convertir-se en un dels primers grans moments culturals de l'estiu a València. Un homenatge a la música de banda, però també a una manera d'entendre la vida basada a compartir, celebrar i mantindre vives les arrels d'una terra on poques tradicions generen tanta unió com el so d'una banda tocant a l'uníson.