Pla d'Ocupació DANA 2025 a València: estos són els 84 llocs de treball per a damnificats

Oportunitats laborals per a joves i aturats a València i les seues pedanies amb contractes de sis mesos

Guardar

Una persona entrant al servici d'ocupació valenciana
Una persona entrant al servici d'ocupació valenciana

València i les seues pedanies es preparen per a activar un ambiciós Pla d'Ocupació DANA 2025, destinat a la contractació de 84 persones per a contribuir a la recuperació després dels danys causats per la DANA. Esta iniciativa, subvencionada pel SEPE i gestionada per Labora, el Servei Valencià d'Ocupació i Formació, començarà el pròxim 1 de juliol i s'estendrà durant sis mesos, amb jornades completes de 37,5 hores setmanals.

Quins perfils es demanden?

El pla contempla una àmplia varietat de perfils professionals, des de tècnics especialitzats fins a llocs que no requerixen experiència prèvia, garantint així la inclusió de joves i persones en cerca activa d'ocupació. Entre els perfils més especialitzats destaquen:

  • Delineants (3 llocs), amb titulació en Tècnic Superior de Projectes d'Obra Civil. Les seues funcions seran essencials per a realitzar aixecaments topogràfics i elaborar documentació gràfica necessària per a abordar enfonsaments i obstruccions greus en infraestructures afectades.

  • Administratius (2 llocs), que comptaran amb la titulació en Tècnic Superior en Administració i Finances i s'encarregaran de la gestió documental, control de fitxatges i coordinació administrativa del personal contractat.

  • Encarregats o capatassos agrícoles (2 llocs), amb graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO), experiència mínima de 24 mesos i permís de conduir tipus B, els qui supervisaran les tasques de neteja, poda i recuperació d'espais verds devastats.

En llocs amb menys requisits formatius però amb gran demanda s'inclouen:

  • Peons d'horticultura i jardineria (18 llocs) per a labors de neteja, plantació, poda i manteniment general de zones verdes i horts urbans.

  • Personal de neteja (37 llocs) per a tasques d'escombratge, suport a l'aigualeig i suport a vehicles de recollida de residus en tot el municipi.

  • Personal de neteja i mariner de coberta en L'Albufera (10 per a mariner i 8 per a neteja), enfocats en la retirada manual de residus, seguiment de la qualitat de l'aigua i restauració ambiental en esta àrea protegida.

Trabajadores de Labora - Foto: Europa Press
Treballadors de Labora - Foto: Europa Press

Subvencions per a fomentar la contractació juvenil

A més del Pla d'Ocupació DANA, Labora destina 3.879.000 euros en subvencions finançades pel Fons Social Europeu perquè les Mancomunitats puguen contractar joves desocupats menors de 30 anys durant deu mesos. Esta mesura s'emmarca dins del Pla d'Ocupació Juvenil de Labora, l'objectiu principal de la qual és millorar l'ocupabilitat mitjançant experiència pràctica.

Per a participar en estes convocatòries, els candidats han d'estar inscrits en un Espai Labora, formar part del programa de Garantia Juvenil i mantindre actualitzada la seua inscripció amb dades rellevants com a formació, idiomes o experiència.

Fòrum d'ocupació a València: una oportunitat per a connectar amb empreses

Dimecres que ve 11 de juny, el Complex Esportiu Municipal Petxina serà l'epicentre de l'ocupació a València, amb la celebració del fòrum d'ocupació organitzat per Labora. Este esdeveniment tancarà la iniciativa "Labora en Ruta", que ha recorregut 28 municipis valencians acostant ofertes laborals a milers de persones.

Amb més de 25 empreses participants i més de 100 ofertes d'ocupació actives, el fòrum oferix un espai per a realitzar entrevistes expresses, tallers formatius, xarrades professionals i assessorament personalitzat.

Entre les empreses confirmades es troben Cecotec, Bellavit, Fermax, Paletas Marpa, Exceltic, Lumon i Pitlog, entre altres. La inscripció per a les entrevistes expresses va acabar ahir 8 de juny, amb assignació horària per als qui complisquen requisits. No obstant això, també es permetrà la participació sense inscripció prèvia presentant el currículum imprés i si queden places disponibles.

Foro de Empleo UPV
Fòrum d'Ocupació UPV

Més enllà de les entrevistes, el fòrum inclou tallers pràctics sobre elaboració de currículum, tècniques per a entrevistes, ús de portals d'ocupació i eines digitals per a la cerca activa. Estes activitats també estaran disponibles en streaming a través de la web oficial i el canal de YouTube de Labora.

La zona d'estands informatius comptarà amb la presència de diverses entitats que oferiran recursos per a aturats, informació sobre ajudes, formació professional i programes d'inserció laboral.

Durant els mesos que ha durat esta iniciativa, més de 6.000 persones han assistit als 27 fòrums anteriors i s'han oferit al voltant de 600 llocs de treball en col·laboració amb més de 200 empreses. Segons Antonio Galvañ, secretari autonòmic d'Ocupació, "Labora és un intermediari eficaç que connecta talent amb oportunitats laborals".

El fòrum està obert a totes les persones de València i els seus voltants en cerca activa d'ocupació, incloent-hi joves recentment titulats, persones en procés de reorientació professional i majors de 45 anys que desitgen reincorporar-se al mercat laboral.

Si estàs buscant ocupació o vols millorar la teua carrera professional, no perdes l'oportunitat d'assistir al fòrum d'ocupació el pròxim 11 de juny en la Petxina i forma part del Pla d'Ocupació DANA 2025 per a transformar València i les seues pedanies. Inscriu-te ja en valencia.laboraenruta.es i prepara't per a un futur laboral ple d'oportunitats.

Destacats