València tornarà a convertir-se en un gran escenari a l'aire lliure amb l'arribada de la IX edició de Contorsions, el Festival Internacional de Circ de València. Del 18 al 22 de juny, companyies nacionals i internacionals portaran les seues propostes de circ contemporani a alguns dels espais més emblemàtics de la ciutat, amb una programació gratuïta que combina acrobàcies, teatre físic, clown, música en directe i espectacles per a tots els públics.
Organitzat per Yapadú Produccions i promogut per l'Ajuntament de València, el festival reunirà artistes procedents de la Comunitat Valenciana, Catalunya, Galícia i França, consolidant-se com una de les principals cites dedicades al circ contemporani a Espanya.
La inauguració tindrà lloc el dijous 18 de juny en la plaça de la Mare de Déu, on la companyia catalana Eunoia Kolektiva presentarà Tenet, un espectacle de gran format que huit acròbates i un músic exploren la percepció de la realitat a través del moviment, l'equilibri i la perspectiva.
Durant cinc jornades, Contorsions transformarà espais com el Teatre El Musical (TEM), La Mutant, el Tinglado 2 de La Marina i la mateixa plaça de la Mare de Déu en punts de trobada entre artistes i públic. La programació inclou propostes de diferents disciplines circenses, des d'acrobàcies aèries fins a malabars, equilibri i humor gestual.

Un festival més inclusiu i participatiu
Entre les novetats d'esta edició destaca l'aposta per l'accessibilitat. El divendres 19 de juny, els espectacles Caída libre, de la companyia Bragacadavra, i Sublunar, de BotProject, comptaran amb recursos adaptats per a persones amb discapacitat visual i auditiva, facilitant que més espectadors puguen disfrutar de l'experiència escènica.
El festival també reforçarà la seua dimensió participativa amb un taller familiar gratuït que se celebrarà el dissabte 20 de juny en La Marina. L'activitat permetrà a xiquets i adults descobrir diferents tècniques circenses a través del joc i l'experimentació.
A més, per segon any consecutiu, tornarà Mirades Contorsionades, un projecte de mediació cultural que convida el públic a acostar-se al circ contemporani mitjançant trobades amb artistes i sessions de reflexió entorn dels espectacles programats.

Contorsions tornarà a reservar un lloc destacat per a la creació local amb una nova edició de Llavoretes, la convocatòria dirigida a companyies i artistes valencians en procés de creació. Els projectes seleccionats podran mostrar avanços dels seus treballs davant del públic i generar un diàleg directe sobre els seus processos creatius.
Amb nou edicions a l'esquena, el festival reafirma el seu compromís amb la difusió de les arts circenses contemporànies i amb la transformació de l'espai urbà en un lloc de trobada cultural obert a tota la ciutadania.
Programació Contorsions València 2026
Dijous 18 de juny
- 19:30 h | Tenet – Eunoia Kolektiva | Plaça de la Mare de Déu
- 21:30 h | Domte – Nacho Flores | La Mutant
Divendres 19 de juny
- 18:30 h | Caiguda lliure – Bragacadavra | Tinglado 2, La Marina
- 19:30 h | Sublunar – BotProject | Tinglado 2, La Marina
- 21:30 h | Temblors – CREAT | TEM
Dissabte 20 de juny
- 12:00 h | Karma letal – Gonzalo Santamaría y Gilbertástico | Tinglado 2
- 13:00 h | Pifia – Totapedra | Tinglado 2
- 17:00 h | Taller familiar de circ | Tinglado 2
- 18:00 h | 3D – H.M.G. | La Mutant
- 19:00 h | EH? – Flying Pikmis | Tinglado 2
- 20:00 h | Kairos – Fika | Tinglado 2
- 21:30 h | 3D – H.M.G. | La Mutant
Diumenge 22 de juny
- 12:00 h | Llavoretes | Tinglado 2
- 13:30 h | Rèquiem per a un pallasso – Fanfi García Produccions | Tinglado 2
- 18:00 h | Multiperspectives – Paula Quintas | Tinglado 2
Tots els espectacles són gratuïts fins a completar l'aforament.


