Noves comissaries, més bombers i càmeres: així invertirà València en seguretat en 2026

Els comptes municipals de 2026 prioritzen la protecció ciutadana, la modernització dels servicis d'emergència i la vigilància preventiva en carrers i places

Guardar

Dos agents de la Policia Local de València
Dos agents de la Policia Local de València

L'Ajuntament de València ha fet un nou pas en la seua planificació econòmica en aprovar este divendres passat, per unanimitat dels grups Popular i Vox, el projecte de pressuposts municipals per a 2026. Els comptes ascendixen a 1.250,9 milions d'euros, cosa que suposa un increment del 3,3 % (uns 40 milions més) respecte a l'exercici de 2025. Si se sumen els organismes autònoms i les empreses públiques, el pressupost consolidat arriba als 1.415,3 milions, enfront dels 1.338,6 milions de l'any anterior, cosa que representa un augment global del 5,7 %. Després d'esta aprovació inicial, el projecte continuarà la seua tramitació en la Comissió d'Hisenda abans de sotmetre's al Ple municipal.

La regidora d'Hisenda i Pressuposts, María José Ferrer San Segundo, subratllava que estos comptes “constituïxen el tercer gran instrument econòmic i de planificació impulsat pel govern municipal que encapçala l'alcaldessa María José Catalá, amb l'objectiu de seguir construint una València més amable, segura i habitable”.

Entre les prioritats del pressupost per a 2026 destaquen, segons Ferrer San Segundo, el foment de l'habitatge públic i de lloguer assequible, així com el reforç de la neteja urbana. A més, ha recordat que l'Ajuntament manté “per tercer any consecutiu la major rebaixa fiscal de la història municipal, una mesura que tornarà a traduir-se en un alleujament per als contribuents valencians”. 

Així mateix, entre les partides pressupostàries aprovades, destaca també la que va destinada a reforçar la seguretat a la ciutat amb projectes de construcció de noves comissaries o l'ampliació del parc central de bombers de València.

Així serà la inversió de València en seguretat

La seguretat, l'ordenació del trànsit, bombers, prevenció i extinció d'incendis, ocupen un capítol destacat en el pressupost municipal de València per a 2026 amb un muntant de 230.741.001 euros. Dins d'esta línia d'actuació, estan previstes:

  • Les convocatòries d'oposicions per a la incorporació de 50 nous policies locals i 144 places de bombers
  • S'inclou una partida d'inversions d'1,94 milions per a la construcció d'una nova Comissaria per a la 2ª Unitat de Districte de la Policia Local a Malilla
  • A les obres d'ampliació del Parc Central Bombers de l'avinguda de la Plata es destinen 8,7 milions d'euros.
  • A l'adquisició de nous vehicles d'emergències, el consistori valencià destina 5,6 milions d'euros. 
  • La instal·lació de càmeres de vigilància preventiva en carrers, places i jardins de la ciutat amb un pressupost d'1,4 milions d'euros per a “mantindre i incrementar la seguretat dels nostres barris”. 
Una de les càmeres de seguretat instal·lades a Torrent
Una de les càmeres de seguretat instal·lades a Torrent

Una altra partida destacada: l'Habitatge

El govern de l'alcaldessa María José Catalá invertirà en tres anys 103,7 milions d'euros per a la construcció i posada a disposició d'habitatges de protecció pública i de lloguer assequible. Així, assenyalava la regidora d'Hisenda i Pressuposts, “passem de menys de 200.000 euros al mes destinats a Habitatge, a quasi 3 milions d'euros cada mes 2,9 milions al mes”. D'esta manera, s'han incrementat les partides pressupostàries d'Habitatge i Urbanisme un 36,63 % per a situar-les en 115.323.737 milions. 

Entre algunes de les actuacions previstes destaquen 19,3 milions a l'adquisició de Vivenda de Protecció Pública (VPP), 6,4 milions d'euros a la permuta de sòl per edificis de vivendes públiques per a lloguer assequible, 2,7 milions a la construcció d'edificis com els ubicats als carrers Pintor Sabater i Músic Chapí, 700.000 euros per als Blocs Portuaris i 300.000 euros per a posar en marxa l'Agència del lloguer. 

Imatge de vivendes a Valéncia
Imatge de vivendes a València

Principals inversions per a 2026

Les inversions municipals augmenten en un 12,2 % fins a assolir els 184.289.103,10. Entre les principals intervencions hi ha la construcció de la nova comissaria de Policia Local de Malilla (1,94 milions d'euros); la construcció d'un nou edifici en el parc central de Bombers (8,7 milions d'euros); l'adquisició d'Habitatges de Protecció Pública (19,3 milions d'euros); la regeneració i renaturalització de les avingudes de Pérez Galdós i Giorgeta (15,17 milions d'euros); 1,3 milions d'euros per a nous nínxols en cementeris, i 28,27 milions d'euros com a aportació de l'Ajuntament per a finançar les obres del canal d'accés ferroviari a València.

En relació amb les instal·lacions esportives, “que després de huit anys d'abandó i de desídia per renovar els convenis i les concessions de gestió amb les entitats i federacions”, ha lamentat Ferrer San Segundo, “invertirem l'any que ve 16,97 milions d'euros per a la construcció i millores en poliesportius d'Orriols, la Petxina, Sant Isidre, CTD Pilota de Natzaret, la instal·lació de rugbi/futbol de Quatre Carreres, el camp de futbol d'Orriols, les piscines del Parc de l'Oest, la Petxina i Benicalap, en la remodelació d'Instal·lacions Esportives Elementals (IDE) a la Torre, i el poliesportiu de Benicalap-Corts Valencianes, al qual es destinen 7 milions”.

Destacats