Comença la Gran Fira de València 2025, la celebració més esperada del mes de juliol que comptarà amb més de 400 activitats gratuïtes repartides per tota la ciutat. I, sens dubte, la pirotècnia ocuparà un lloc central dins de la programació. Així, tots els dissabtes del mes de juliol, a les 23:59 hores, València serà l'escenari d'un espectacle pirotècnic de primer nivell. Llum, pólvora i color conformen el festival pirotècnic de València de juliol 2025.
Com ha assenyalat el regidor de Falles de l'Ajuntament de València, Santiago Ballester, “este any, igual que ja es va plantejar en la passada edició de 2024, els espectacles pirotècnics no són esdeveniments aïllats del programa de la Gran Fira, sinó que configuren un autèntic festival dins de la programació general, amb una proposta creativa i diferenciada per a cada cita”.
De fet, cada espectacle ha sigut concebut a partir d'un concepte específic, que servix com a punt de partida perquè les distintes pirotècnies participants despleguen tot el seu potencial artístic. Així mateix, s'ha cuidat la localització de cada tret, que ha sigut seleccionat per a dialogar en l'entorn i enriquir l'experiència del públic.
Festival pirotècnic Gran Fira València: tota la programació
Piromusical el dissabte dia 5 de juliol
La plaça de l'Ajuntament serà l'escenari, a les 23:59 hores, d'un espectacular piromusical a càrrec de la pirotècnia Hermanos Caballer i ELE Dj, que oferiran la proposta titulada “25 del XXI”, un espectacle piromusical inspirat en la música del primer quart del segle XXI, i en el que el protagonisme recaurà en la sincronia entre el so i el foc.

‘Titanium’ el 12 de juliol
Una setmana després, el Pont de Montolivet acollirà el tret denominat ‘Titanium’, que llançarà Pirotècnia Valenciana. Donarà començament a les 23:59 hores del dissabte 12, i es planteja com una proposta centrada en les possibilitats cromàtiques del titani, un material habitual però poc explorat com a concepte en la creació pirotècnica.

Pólvora a la Ciutat de les Arts el 19 de juliol
El dissabte 19 de juliol, l'espectacle tindrà lloc a la Ciutat de les Arts i les Ciències, també a les 23:59 hores. Sota el títol ‘Diálogos con el entorno’, l'empresa Pirotècnia Vulcano oferirà un muntatge que pren com a punt de partida l'arquitectura singular de l'entorn. La disparada es realitzarà des de dos ubicacions diferenciades, amb l'objectiu de generar un joc visual i espacial inèdit.

Gran correfoc el dia 26
El dissabte 26, l'itinerari que va des del carrer de la Pau fins a la plaça de la Porta de la Mar acollirà, a partir de les 23:00 hores, l'espectacle de correfoc titulat “Focs al carrer”. Els Dimonis de Massalfassar, la Colla de Dimonis de Mislata i l'empresa pirotècnica FX Caballer oferiran un recorregut vibrant de foc i dansa en interacció en el públic, que recorrerà l'itinerari marcat i culminarà amb un espectacle final a càrrec de FX Caballer en la Porta de la Mar.

Tret a la platja de la Malva-rosa el diumenge 27 de juliol
Per últim, i com a gran novetat en la programació de la Gran Fira de 2025, el diumenge 27 de juliol, després de la Batalla de Flors, la platja de la Malva-rosa de València serà l'escenari de l'espectacle pirotècnic ‘Mar d’estiu’ a les 23:00 hores. Pirotècnia Martí tancarà el cicle amb un espectacle inspirat en el mar i en els colors de l'estiu, pensat per a emocionar al públic i acomiadar esta edició del festival.