La calor augmenta la presència de mosquits i València reforça el seu pla de control de plagues

L'Ajuntament posa en marxa les fonts per a combatre les plagues

Guardar

Control de plagues en els claveguerams
Control de plagues en els claveguerams
Afegeix ValènciaExtra.com com a font preferida de Google de forma gratuïta. Mantén-te informat amb les últimes notícies d'actualitat.
Activar ara

A dos setmanes del començament de l'estiu, l'Ajuntament de València ha posat en marxa el dispositiu de control de plagues. Des de la institució consideren que el mosquit és "l'amenaça que més preocupa ara mateix" a causa de la seua facilitat d'adaptació i de la seua capacitat per a proliferar en nombrosos entorns, especialment, en les zones pròximes a l'aigua. A més, la calor és un dels factors que afavorixen l'expansió d'esta plaga.

Les pluges registrades durant la primavera i en els últims mesos han sigut determinants per a explicar l'augment d'estos insectes, ja que afavorixen l'acumulació d'aigua estancada, principal lloc de reproducció dels mosquits. Per això, els treballs se centren concretament en les zones amb major afluència de persones i en els entorns pròxims a centres de salut i hospitals, a causa del risc de transmissió de determinades malalties.

El regidor de Sanitat, José Gosálbez, ha explicat la labor de l'equip de control de plagues en les zones de la Devesa i El Saler per a eliminar larves i focus de mosquits, fins i tot en propietats privades. Així mateix, el regidor ha destacat el treball de l'equip encarregat d'atendre els avisos ciutadans i el seu compromís amb una resposta ràpida. També, ha afirmat que estos problemes es resolen en un temps màxim de 48 hores.

Més amenaces

A més dels mosquits, els rosegadors i les paneroles també formen part de les principals plagues que vigila l'Ajuntament de València. De moment, no ha sigut necessari adoptar mesures extraordinàries, ja que l'estratègia municipal es basa en la prevenció més que en l'actuació una vegada apareix el problema.

Entre les actuacions previstes figura la revisió dels pous del clavegueram, que actualment es realitza tres vegades a l'any, encara que l'Ajuntament estudia augmentar esta freqüència fins a quatre vegades. Segons la Unitat de Control de Plagues, València aposta per un model pràctic amb l'objectiu d'evitar l'aparició de focus abans que es convertixen en un problema per a la ciutadania.

El servici està integrat per 25 professionals distribuïts en nou equips que donen cobertura als 19 districtes de la ciutat. A més, dos d'ells s'encarreguen específicament de revisar les zones enjardinades quatre vegades a l'any per a previndre l'aparició de caus de rosegadors.

La resposta de l'Ajuntament

El regidor de Sanitat ha assegurat que els valencians "no volen excuses, sinó solucions quan hi ha plagues". "Per això treballem durant tot l'any amb nou equips desplegats per tota la ciutat", ha afegit Gosálbez.

Des de començaments d'este any, l'Ajuntament ha reforçat les actuacions pràctiques per a avançar-se als problemes habituals de l'estiu, com la proliferació de mosquits, rosegadors i altres plagues urbanes.