Gir de guió: Aemet preveu pluges i tempestes fortes en la Comunitat per a estos dies

Després de diversos dies de temperatures inusuals, les primeres gotellades arribaran el dijous i el cap de setmana portarà xàfecs amb trons a l'interior nord

Guardar

Un llamp durant una tempesta (imatge de Gabriel Tovar)
Un llamp durant una tempesta (imatge de Gabriel Tovar)

La Comunitat Valenciana afronta un canvi de temps després d'una setmana marcada per la calor, amb valors més propis de ple estiu que de mitjan setembre. Segons l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), l'ambient càlid donarà pas a una inestabilitat progressiva a partir del dijous, quan podrien aparéixer les primeres gotellades en punts del litoral i prelitoral.

L'episodi més destacat arribarà el diumenge, amb xàfecs i tempestes que podran ser fortes a l'interior de la meitat nord i estendre's a la resta de la Comunitat. Abans, divendres i dissabte estaran marcats per intervals de núvols baixos i nuvolositat d'evolució, especialment a l'interior de Castelló.

Esta és la previsió d'Aemet per als pròxims dies

El dijous es mantindrà un ambient estable amb cels poc ennuvolats, encara que a última hora podrien donar-se algunes gotellades al litoral sud de València i al nord d'Alacant. Les temperatures gairebé no variaran, excepte a la capital del Túria, on s'espera un lleuger descens en les màximes.

El divendres continuarà amb cels clars en general, encara que amb intervals de núvols baixos durant el matí i al final del dia. Aemet no descarta precipitacions febles en punts de València, Castelló i nord d'Alacant. A l'interior castellonenc, a la vesprada, es formaran núvols d'evolució que podrien deixar alguna pluja.

De cara al dissabte, la situació serà similar: jornada en general assolellada, amb intervals de núvols alts i baixos a les primeres hores i nuvolositat d'evolució a l'interior de Castelló a la vesprada, on podran registrar-se xàfecs acompanyats de tempesta. Les temperatures es mantindran sense canvis, encara que les mínimes tendiran a descendir lleugerament.

El diumenge s'espera la jornada més inestable, amb intervals ennuvolats i l'arribada de xàfecs amb tempesta a l'interior de la meitat nord de la Comunitat. Segons Aemet, estos episodis podran ser forts i estendre's progressivament a altres zones, en un dia en què les màximes descendiran a l'interior, però podrien pujar lleugerament al litoral.

Com ja has vist, el temps canvia de protagonista: després d'uns dies amb unes temperatures inusuals per al mes de setembre, tornen la pluja, els xàfecs i, per descomptat, els paraigües.

Destacats