Les famílies amb dos fills es consideraran famílies nombroses en la Comunitat Valenciana

La mesura anunciada per la Generalitat beneficiarà aproximadament 260.000 famílies valencianes i comportarà nous avantatges per a les llars amb dos fills

Guardar

Imatge d'una família
Imatge d'una família
Afegeix ValènciaExtra.com com a font preferida de Google de forma gratuïta. Mantén-te informat amb les últimes notícies d'actualitat.
Activar ara

Les famílies amb dos fills seran considerades famílies nombroses “amb tots els avantatges que això comporta”. Així ho ha anunciat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, en l'últim Debat de Política General de la legislatura.

Esta mesura beneficiarà aproximadament 260.000 famílies valencianes, perquè, com ha assegurat el cap del Consell, “en la Comunitat Valenciana de hui, tindre dos fills ja és un acte de confiança en el futur. I un govern ha d'estar al costat de qui confia”.

Així mateix, en matèria d'Igualtat, Llorca ha promés impulsar la primera llei valenciana de conciliació i corresponsabilitat, que regularà mesures de flexibilitat laboral, teletreball o fiscalitat. Segons ha argumentat, “la igualtat real comença a casa, en qui arreplega els xiquets i qui cuida els pares, i una llei pot ajudar que eixa resposta deixe de ser sempre la mateixa”.

Una família al parc
Una família al parc
 

El 20 d'octubre: nova Renda Valenciana d'Inclusió

D'altra banda, el president ha avançat que la nova Renda Valenciana d'Inclusió entrarà en vigor el pròxim 20 d'octubre amb un pressupost de 228 milions d'euros per a atendre més de 56.000 persones, i novetats rellevants per als joves.

Un dels canvis més destacats de la Llei 2/2026, de 14 d'abril, afecta les persones joves. La norma establix els 23 anys com a edat general per a ser titular de la prestació, encara que contempla excepcions per a qui tinga entre 18 i 22 anys i siguen orfes o hagen estat sota protecció de la Generalitat.

Per a poder sol·licitar l'ajuda és necessari trobar-se en una situació de vulnerabilitat econòmica i social, haver sol·licitat prèviament altres prestacions, pensions o subsidis públics sense haver-los rebutjat i no haver rebutjat una oferta d'ocupació adequada en els mesos anteriors.

En el cas de les persones solteres d'entre 23 i 30 anys, existix a més un requisit específic: hauran d'haver viscut de forma independent durant almenys els dos anys anteriors a la sol·licitud. En el moment de demanar la prestació tampoc podran trobar-se en situació d'alta laboral i hauran de complir els requisits establits de vulnerabilitat o residència.

La quantitat que es pot rebre depén del nombre de persones que formen part de la unitat de convivència. Per a una persona sola, la quantia màxima mensual se situa en 793,80 euros, mentre que per a dos persones assolix els 929,88 euros i per a tres persones arriba a 1.020,60 euros. En unitats de convivència de sis o més persones, l'import pot assolir els 1.247,40 euros al mes.