L'Agència Estatal de Meteorologia preveu almenys cinc dies consecutius amb pluges en distints punts de la Comunitat Valenciana, des d'este dimecres fins al diumenge 1 de novembre. Els episodis podran incloure tempestes, encara que afectaran zones diferents segons avance la setmana.
La inestabilitat continuarà durant la primera setmana completa de novembre per una possible DANA d'origen nòrdic. Els seus efectes podrien arribar a la Comunitat Valenciana a partir del 3 de novembre, però l'última revisió del model europeu ECMWF ha rebaixat l'escenari inicial de precipitacions.
Els ruixats guanyen terreny des d'este dimecres en la mitat sud
Abans del canvi de temps, la previsió per al dimarts apuntava a un cel poc nuvolós, amb un augment dels núvols al final de la jornada i vent de ponent durant la vesprada.
Durant les hores centrals d'este dimecres, Aemet considera probables els ruixats en la mitat sud de la Comunitat Valenciana. La província de València registrarà un augment de les temperatures mínimes, mentre que les màximes baixaran de manera notable respecte a la jornada anterior.
El descens diürn coincidirà amb l'entrada del període de precipitacions previst fins al diumenge.
Per al dijous, el pronòstic incorpora boires i bancs de boira durant el matí i la nit en la mitat sud. Al final del dia, també podrien aparéixer precipitacions febles i disperses en alguns punts del litoral d'Alacant.
El litoral de València concentra la previsió de pluges d'este divendres
Este divendres traslladarà el principal focus de pluja al litoral de la província de València, on les precipitacions podran arribar acompanyades ocasionalment de tempestes. Aemet no concreta acumulats per a esta jornada en les dades disponibles.
Durant el dissabte, la pluja podrà aparéixer al matí en el litoral nord d'Alacant i Castelló.
La província de València també podria registrar algun ruixat a última hora del dissabte. Ja el diumenge 1 de novembre, les pluges començaran en el litoral i podran arribar de manera feble i dispersa a altres zones de la Comunitat Valenciana.
A la nit, l'extrem sud d'Alacant podria rebre alguna precipitació puntual. L'evolució posterior depén de la ubicació definitiva de la possible DANA, mentre que el model europeu ha rebaixat el seu escenari inicial de fins a 276 litres.


