El MuVIM pinta el seu Vitrall amb les llàgrimes roges d'Olga Sinclair amb motiu del 25N

Guardar

Olga Sinclair. Foto de Estrella Jover
Olga Sinclair. Foto de Estrella Jover

El MuVIM se suma al Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència contra la Dona i ho fa renovant el Vitrall amb ‘Llàgrimes roges’, d'Olga Sinclair, i estrenant al Muro l'obra de Galletamaria, ‘25 de Novembre. Contra totes els violències masclistes’. Les dos instal·lacions podran visitar-se de manera gratuïta fins al 19 de febrer de 2024.

‘Llàgrimes roges’ és l'obra que Olga Sinclair ha creat per al Vitrall, la gran vidriera que se situa en el vestíbul del museu de la Diputació de València, amb la finalitat de commemorar el 25N. “Una gran taca d'un impactant i potent color roig que representa el dolor de totes les dones que patixen la gran xacra social que és la violència contra les dones. Però, al mateix temps, també simbolitza un punt final, un “es va acabar”, perquè si hi ha dones que patixen, també n'hi ha, moltes més, que lluiten dia a dia per a posar fi a esta epidèmia silenciosa”, apunta el text de Clara Amado que acompanya l'obra.

Olga Sinclair, nascuda a la ciutat de Panamà en 1957, és una destacada artista plàstica que, en les seues creacions recents, es caracteritza per la utilització de colors vibrants. El seu treball, així com la seua personalitat i la seua forma de vida, tenen un profund impacte en l'apoderament femení i la lluita per la igualtat al seu país. Sempre preocupada per les causes socials, en particular per l'educació de la infància, l'any 2010 va crear la Fundació Olga Sinclair, el propòsit de la qual és incentivar en els xiquets valores com el respecte i la tolerància cap als altres a través de l'expressió artística i de l'amor a la cultura.

Fins a la data, la Fundació ha pintat amb més de 85.000 xiquets a Panamà i en nombroses parts del món, i ha obtingut el Guinnes World Rècord per haver aconseguit la major quantitat de xiquets pintant alhora.

En la seua extensa carrera, Sinclair, que va estudiar a l'Escola d'Arts Aplicades i Oficis Artístics de Madrid en 1976, i Disseny d'Interiors en la Universitat Santa María L'Antiga (Panamà), ha rebut nombrosos premis, homenatges i reconeixements. Recentment se li ha atorgat el Premi Iberoamericà a les Arts i a les Lletres per la Fundació Carlos lll a Madrid i el Doctorat Honoris causa de la Universitat del Caribe a Panamà. Des de 2014 és Ambaixadora Cultural del Govern de la República de Panamà.

‘25 de Novembre. Contra totes les violències masclistes’

L'obra d'Olga Sinclair es complementa amb el mural de Galletamaria, muralista i il·lustradora que treballa desenvolupant diferents temàtiques de caràcter social, i que manté un estil que es nodrix de les diferents disciplines en les quals treballa, amb punts en comú entre el gràfic, el sintètic i l'orgànic.

“Què entenem per violència masclista?, Des d'on es vertebra la violència cap a les dones?, Com hem sigut capaços d'arribar fins ací?, són algunes de les preguntes a través de les quals es genera la base narrativa del mural ‘25 de Novembre. Contra totes els violències masclistes’”, apunta Galletamaria. “Violència obstètrica, colonial, simbòlica, institucional, laboral, econòmica, psicològica, laboral… A un model social construït d'acord amb l'anul·lació de les dones com a subjectes jurídics, socials i polítics. Ens queda molta faena de prevenció, acció col·lectiva i reparació. Serà possible treballar entre totes a través de l'acompanyament i l'empatia assenyalant que darrere, hi ha més responsables que només els agressors amb nom i cognoms?”, destaca l'artista.

Maria Martínez, Galletamaria, és Llicenciada en Belles arts i Especialista Universitària en Il·lustració. Va estudiar Concept art per a videojocs i animació i actualment cursa el Cicle Superior d'Artista Fallera i Escenografia. Participant en projectes d'autoedició i mural com a Sobaco Fanzine o Fentlamà, dedica part de la seua producció al còmic, col·laborant en publicacions de l'Editorial Camacuc. Ha participat també en festivals com ‘Muro Crític’ (Cáceres), ‘Hola Utopia’ (Hanover), ‘Millerntor Gallery’ (Hamburgo), o ‘Dons de Ciència’ (València). 

Arxivat a:

Destacats