La nova zona blava de València entra en vigor aquest dilluns: coneix les novetats

Es podrà aparcar gratis en la zona blava de la ciutat durant un nou tram horari

Guardar

Parquímetre per a pagar la zona blava de València
Parquímetre per a pagar la zona blava de València

La nova zona blava de València entra en funcionament aquest dilluns, 30 d'octubre, després d'aprovar-se la seua reversió en el Ple de setembre de l'Ajuntament de València. Una mesura que comporta aparcar més barat en aquests espais i que moltes i molts conductors aprofitaran, sobretot en la seua entrada al treball a la vesprada.

Així, a partir d'aquest dilluns, els qui hagen d'estacionar el seu vehicle en les places delimitades amb línies de color blau, podran estalviar-se uns diners segons l'hora a la qual el facen, d'acord amb la nova Ordenança Reguladora d'Aparcament (ORA) de la capital del Túria.

En concret, s'haurà de continuar pagant per aparcar en la zona blava de 09.00 a 14.00 hores, i de 16.00 a 20.00 hores. Per tant, la novetat és que no es paga entre les 14.00 i les 16.00 hores ni de 20.00 a 21.00 hores com fins ara. En aquest sentit, també és gratis aparcar de 20.00 a 09.00 hores de l'endemà.

Aquest horari de pagament està vigent de dilluns a dissabte, mentre que els diumenges, els qui estacionen en aquestes zones delimitades amb línies blaves, continuaran fent-ho gratuïtament, segons ha detallat el consistori.

Aquesta normativa s'estableix d'igual forma en els quinze districtes de la ciutat, com són Extramurs, Campanar, L'Olivereta, Patraix, Jesús, Quatre Carreres, L'Eixample, Ciutat Vella, Pla del Real, La Saïdia, Rascanya, Benimaclet, Algirós, Camins al Grau i Poblats Marítims.

Respecte a les tarifes, no hi ha novetat i es mantenen els preus fins ara. S'ha de pagar per estacionar un mínim de 25 minuts a 0,30 euros; una hora passa a 0,80 euros; i el màxim continua sent de dues hores, a 1,50 euros.

En el centre de València continua sent més cara la zona blava, ja que l'estacionament mínim de 25 minuts té un preu de 0,55 euros; l'hora costa 1 euro; i la tarifa màxima de dues hores és d'1,70 euros. En tots dos casos, l'anul·lació de la denúncia per sobrepassar el temps té un cost de 4 euros.

L'Ajuntament de València va aprovar la reversió de l'ORA anterior el passat 26 de setembre després de tirar avant una moció presentada per Vox en el Ple municipal de la ciutat, encara que el banc dels 'populars' ja havia manifestat la seua intenció de fer aquest canvi amb el lideratge del nou equip de govern.

Destacats