Així seran els nous horaris dels centres de salut de València a partir d'octubre

Els nous horaris dels centres de salut a la Comunitat Valenciana entraran en vigor a partir de l'1 d'octubre de 2025

Guardar

Centre de salut de Malilla
Centre de salut de Malilla

La Conselleria de Sanitat ha aprovat la reorganització de la jornada laboral en Atenció Primària, que entrarà en vigor a partir de l'1 d'octubre i que afectarà, principalment, als centres de salut de la Comunitat Valenciana. Uns canvis en els horaris d'atenció a la ciutadania que es basaran en el tancament dels centres de salut a la vesprada i l'obertura a les vesprades entre setmana.

Cal recordar que Sanitat tenia prevista esta mesura des de fa mesos – l'octubre de 2024 ja es va avançar la reorganització de l'Atenció Primària a partir de 2025 –. No obstant això, la seua posada en funcionament s'ha retardat fins a tindre aprovats els pressupostos autonòmics per a 2025.

Estos són els nous horaris en els centres de salut de València

A partir de l'1 d'octubre de 2025:

  • Els centres de salut d'Atenció Primària tancaran els dissabtes
  • Atenció al pacient en horari de vesprades, de dilluns a dijous. El personal recuperarà les hores que feia els dissabtes com a jornada ordinària durant les vesprades.

En este punt, el conseller de Sanitat de la Generalitat Valenciana, Marciano Gómez, ha avançat en la seua intervenció al Senat, en la Comissió General de les comunitats autònomes, que "s'incrementaran les cites disponibles en horari de vesprada en els centres de salut".

Des de la Conselleria han assenyalat que, actualment, el personal sanitari d'atenció primària treballa una mitjana de huit dissabtes a l'any per a completar el còmput anual de la jornada ordinària. A partir d'ara, eixes hores les realitzaran a les vesprades, mentre que els dissabtes que treballen "es retribuirien com a guàrdies des de les 8.00 hores i no des de les 15.00 hores, seguint la normativa de guàrdies".

Durant la seua intervenció, Gómez també ha exigit al Ministeri de Sanitat que assumisca la seua responsabilitat "de flexibilitzar les unitats docents de formació sanitària especialitzada i augmentar el nombre de places MIR per a resoldre el dèficit de professionals sanitaris que afecta a totes les comunitats autònomes".

Centre de Salut de la Comunitat Valenciana
Centre de Salut de la Comunitat Valenciana

Dotació històrica en el pressupost per a Sanitat

La despesa en Sanitat, Educació i Serveis Socials representa el 81,5% de la despesa real. En concret, es destinen 9.170 milions a Sanitat, amb un increment del 7,8%; 7.392 milions a Educació, un 4% més; i 2.864 milions a Serveis Socials, amb un augment del 2%, reforçant especialment l'atenció a la dependència i l'increment de places sociosanitàries.

La Conselleria de Sanitat rep la seua major dotació històrica, amb 9.170 milions. Entre les prioritats sanitàries destaca l'impuls de l'Atenció Primària, amb 1.738 milions, 47 milions més que en 2024, el reforç de l'Atenció hospitalària amb 4.401 milions i l'ampliació de les prestacions farmacèutiques fins a 1.476 milions.

La Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació comptarà amb 7.392 milions d'euros. S'ha destacat com a prioritats la gratuïtat i universalitat de l'educació de 0 a 3 anys amb una dotació de 70 milions, la continuïtat en l'aposta pel multilingüisme a l'escola i l'increment en el finançament dels concerts educatius.

Destacats