Torna la pólvora a la ciutat de València. Després que les pluges obligaren a suspendre tres mascletaes en Falles, la capital del Túria tornarà a ser l'escenari d'espectacles pirotècnics de primer nivell. I és que serà durant este mes de maig quan es disparen dues de les mascletaes ajornades: la primera d'elles serà per a celebrar el Dia de la Mare i l'altra amb motiu de la festivitat de la Verge dels Desemparats.
Descobrix tots els detalls sobre les mascletaes de València este mes de maig: dates, horari i ubicació per a tornar a vibrar amb la pólvora.
Així serà la mascletà de València pel Dia de la Mare
El tret d'este diumenge, dia 4 de maig, es realitzarà a la plaça de l'Ajuntament de València, a les 14.00 hores, i serà a càrrec de la pirotècnia Pibierzo.
La Pirotècnia Pibierzo, de Villaverde de la Abadía (Lleó), porta participant en els trets de Falles en la plaça de l'Ajuntament de València des de l'any 2015. Ara, després de no haver pogut mostrar el seu espectacle durant les Falles 2025 a conseqüència de les pluges, tornarà a la capital del Túria per a sorprendre amb un nou tret. T'ho perdràs?

A més, es tractarà d'un tret sense restriccions de mobilitat, la qual cosa permetrà comprar, abans i després de la mascletà, rams de flors en els diferents llocs situats en la mateixa plaça de l'Ajuntament. L'objectiu, assenyalava en un comunicat de premsa el regidor de Falles, Santiago Ballester, és que la mascletà d'este diumenge "supose un incentiu per a la compra de flors i no una molèstia per als clients".
D'esta manera, no estarà tallat l'accés des de la ronda interior i des del marge del jardí del Túria. I, a més, el cordó de seguretat en la plaça serà flexible fins a l'últim moment que marquen Bombers i Policia Local, per a permetre l'accés dels clients.
Tot sobre la mascletà del Dia de la Verge
Una setmana després, arribarà la següent cita amb la pólvora. Serà el diumenge, dia 11 de maig – el dia de la festa gran de la patrona de València – quan la plaça de l'Ajuntament torne a ser l'escenari d'una mascletà a les 14.00 hores. En esta ocasió, serà a càrrec de la pirotècnia Coeters Dragons d'Alacant.
Finalment, cal recordar que l'última mascletà de Falles es dispararà el 22 de juny amb motiu de la festivitat del Corpus Christi per la pirotècnia Zaragozana.
Programació Verge dels Desemparats València 2025
Els actes en honor a la patrona arrancaran el divendres 9 de maig a les 20.00 hores amb la dansà del món faller infantil encapçalat per la fallera major infantil de València, Lucía García Rivera i la seua cort d'honor, mentre que a la nit, a les 23.00 hores, serà el moment de les comissions adultes amb la fallera major de València, Berta Peiró i la seua cort d'honor, obrint el festeig.
El dissabte dia 10, a les 18.30 hores, serà la dansà dels grups de ball dels pobles; mentre que a les 23.00 hores se celebrarà, en la mateixa plaça de la Mare de Déu, el concert de la Banda Simfònica Municipal de València dirigida per Cristóbal Soler i Saúl Gómez com a director convidat.
A les 23.59 hores, la plaça de l'Ajuntament de València albergarà el tret d'un castell de focs artificials a càrrec de la pirotècnia Aitana (Bèlgida). A continuació, els grups de ball de la ciutat de València faran la seua dansà a la Verge dels Desemparats en la plaça. La finalització donarà pas al recital de l'Associació d'Estudis de Cant d'Estil.

D'esta manera, el dia de la festa de la patrona de València, el diumenge 11 de maig, la Basílica acollirà a les 05.00 hores la missa de Descoberta, mentre que a les 08.00 hores se celebrarà la Missa d'Infants en l'altar de la plaça de la Mare de Déu. A les 10.30 hores, s'iniciarà el trasllat de la imatge de la Verge dels Desemparats fins a la Catedral.
A les 14.00 hores, es dispararà la mascletà; mentre que a la vesprada, a les 17.30 hores, donarà principi la processó general per l'itinerari habitual: plaça de la Mare de Déu, Cavallers, Tossal, La Bosseria, Mercat, Maria Cristina, Sant Vicent, Reina, Mar, Avellanes, Palau i plaça d'Almoina.
Així mateix, des del dijous 8 de maig es podrà contemplar el tapís floral que s'instal·larà a la façana de la Basílica de la Verge dels Desemparats. Com s'ha avançat, este tapís estarà format per 350 quilos de flor aromàtica i reflectirà la imatge de la patrona emmarcada "en la delicadesa d'un jardí romàntic". A més, en el tapís s'inclourà un homenatge de la solidaritat rebuda per la DANA.