Marxalenes estrena 41 places d'aparcament gratuïtes en un solar que s'inundava amb la pluja

L'Ajuntament de València asfalta un solar en Marxalenes i crea 36 places per a cotxes i 5 per a motos, gratis i sense barreres.

Guardar

Aparcament a Marxalenes
Aparcament a Marxalenes
Afegeix ValènciaExtra.com com a font preferida de Google de forma gratuïta. Mantén-te informat amb les últimes notícies d'actualitat.
Activar ara

Trobar aparcament en Marxalenes podia convertir-se en una xicoteta odissea quotidiana. Ara, el barri valencià compta amb 41 noves places d'estacionament gratuït —36 per a turismes i 5 per a motos— després del condicionament d'un solar situat entre els carrers Tramuntana i Enginyer la Cierva, en l'entorn de Francesc Tàrrega. La zona ja està operativa i oberta al veïnat.

Un solar problemàtic que es transforma en solució

L'espai no era precisament un actiu per al barri. Segons van traslladar els mateixos residents a l'Ajuntament, el solar generava problemes recurrents quan plovia, acumulant aigua i convertint-se en un focus de molèsties. Veïns de l'entorn feien temps que demanaven una solució per a descampats que, entre altres inconvenients, s'inundaven per complet quan plovia. La intervenció municipal ha resolt d'un sol colp dos demandes històriques del barri: més aparcament i un espai més funcional.

L'actuació, executada pel Servici d'Obres de l'Ajuntament de València, ha consistit en l'asfaltat del solar —amb una superfície de 964 m²— i el posterior pintat i senyalització de les places. De les 36 destinades a vehicles, tres estan reservades per a persones amb mobilitat reduïda. L'accés és completament lliure i gratuït, sense barreres horàries ni tarifes.

Rapidesa d'execució com a argument polític

Les obres van arrancar a mitjan maig i van concloure abans del termini inicialment previst de sis setmanes, un detall que el regidor d'Urbanisme i Vivenda, Juan Giner, no va passar per alt durant la seua visita al nou aparcament. L'edil va voler posar en valor la capacitat del consistori per a donar resposta a demandes concretes dels veïns, que havien traslladat esta necessitat en reunions celebrades en la mateixa Delegació d'Urbanisme.

"Millora de forma directa el dia a dia dels veïns, donant resposta a una necessitat real d'aparcament en l'entorn" - Juan Giner, regidor d'Urbanisme i Vivenda de l'Ajuntament de València

Giner també va destacar el treball del Servici d'Obres per la seua capacitat d'"atendre amb agilitat actuacions de menor dimensió, però d'alt impacte ciutadà", una reivindicació implícita que no tota la política urbana es mesura en grans projectes. A voltes, 964 metres quadrats d'asfalt i un poc de pintura blanca canvien més el dia a dia d'un barri que mesos de planificació estratègica.

Marxalenes, en el punt de mira de l'urbanisme municipal

Esta intervenció no és un fet aïllat en el context urbanístic del districte de La Saïdia. La Junta de Govern Local ha aprovat recentment la memòria per a impulsar el pla urbanístic de Tendetes, Marxalenes i La Saïdia, encarregant a l'empresa municipal Aumsa les actuacions tècniques i jurídiques necessàries per a una intervenció que preveu noves dotacions i zones verdes en la zona nord de la ciutat. El nou aparcament arriba, doncs, en un moment que l'administració local presta atenció renovada a este racó de la ciutat.

Per a un barri on residixen més d'11.000 persones majors de 65 anys i prop del 22% de la població té origen estranger, amb un parc de vivendes majoritàriament construït entre 1961 i 1980, cada millora en l'accessibilitat quotidiana té un pes específic major que en altres entorns. El nou aparcament de Marxalenes no és un gran titular urbanístic, però per a qui porta anys donant voltes a l'illa de cases buscant lloc per al cotxe, suposa exactament això: una solució real a un problema real.