Metrovalencia inicia l'horari d'estiu en gran part de les línies de l'1 al 31 d'agost de 2025. Amb motiu de les vacances d'estiu, durant este mes, la demanda dels usuaris descendix significativament. D'esta manera, des d'FGV (Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana) s'establix el que es coneix com a horari d'estiu: un horari més reduït en el qual baixen les freqüències de pas de la majoria de les línies de la xarxa de Metrovalencia.
Este és l'horari d'estiu de Metrovalencia: a quines línies afecta?
Metrovalencia aplica l'horari d'estiu de l'1 al 31 d'agost. Però, en què consistix i quines línies es veuen afectades?
- Les línies de tramvia (L4, 6 i 8): no patixen modificacions i mantenen el mateix horari. Això es deu a l'alta demanda que existix per a arribar a les platges de la ciutat.
- L'L10: incorpora l'horari de dies laborals de menor demanda. En esta ocasió, disminuïxen lleugerament les freqüències si es compara amb un dia laboral, però es manté major activitat de trens que en la resta de línies.
- Línies 1, 2, 3, 5, 7 i 9 de Metrovalencia: s'aplica de dilluns a divendres el mateix horari que el d'un dissabte.
Tots aquells usuaris que desitgen ampliar la informació d'horaris i freqüències durant l'estiu poden consultar en la pàgina web www.metrovalencia.es i en el telèfon gratuït d'informació i Atenció al Client 900 46 10 46, aix

Estacions i línies afectades pels talls de Metrovalencia a l'agost
A més, cal recordar que s'estan executant una sèrie d'obres (fins al 31 d'agost) que afecten el normal funcionament d'algunes línies de Metrovalencia. D'esta manera, està interrompuda la circulació entre les estacions d'Aragó i Marítim (Línies 5 i 7) i entre Masies i Bétera (Línia 1).
L'estació d'Aragó està oberta com a inici i final de les Línies 5 i 7 de Metrovalencia; mentre que Marítim manté el servei tramviari de les Línies 6 i 8, que permeten accedir a la façana marítima de la ciutat.
Metrovalencia recomana als viatgers amb destinació a les platges de la ciutat emprar les línies tramviàries 4 i 6, amb connexió amb les línies de metro 3 i 9 en Benimaclet i 1 i 2 en Empalme.

El metro nocturn comença a funcionar
A més, des de l'1 d'agost, arranca el servei nocturn de metro tots els caps de setmana i vespres de festiu fins a les tres de la matinada. Després de les inundacions del passat 29 d'octubre este dispositiu especial va deixar de prestar servei de manera temporal. Una vegada s'ha recuperat la circulació en la totalitat de la xarxa, des del passat 27 de juny, FGV ja està en disposició de recuperar estes circulacions que permeten prolongar el pas de trens i tramvies fins a les 03.00 hores.
Horaris i freqüències
El servei nocturn previst oferix els mateixos horaris que abans de la seua interrupció. La prolongació de l'horari permet que circulen trens amb una freqüència de pas entre 10 i 20 minuts pel centre de la ciutat, a partir de l'últim servei habitual abans de mitjanit, en aquells trams en sentit a Aeroport, Torrent, Torrent Avinguda, Empalme i Marítim.
En sentit a Alboraia la freqüència de pas oscil·la entre 15 i 30 minuts. Cada 40 minuts, els trens circulen en sentit a les estacions de Seminari i Paterna. A més, cada 80 minuts hi ha trens en sentit a Picassent, Bétera, Llíria, Rafelbunyol i Riba-roja de Túria.
Els últims passos pel centre de la ciutat de València, en l'estació d'Àngel Guimerà, cap a les diferents destinacions tenen lloc entre les 2.30 i les 3.00 hores.
En les línies tramviàries, les unitats passen amb intervals de pas de 40 minuts en totes les línies, mentre que en els trams Primat Reig-Doctor Lluch i Marítim-Grau Canyamelar la freqüència és de 20 minuts. En línia 4 se circula entre Doctor Lluch i Vicent Andrés Estellés, excepte l'últim tramvia en servei que arribarà fins a Mas del Rosari.
Els últims passos per la parada de Benimaclet cap a les diferents destinacions es produïx entorn de les 2.30 hores.