L'Ajuntament de València aprova el projecte de rehabilitació d'un edifici en el Cabanyal per a destinar-lo a habitatges de lloguer assequible. Es tracta d'un edifici de 1949, situat als carrers de la Barraca 169 i Pare Lluís Navarro 184, on es crearan tres vivendes per a destinar-les a tal fi.
El projecte de rehabilitació ha estat elaborat per Hidalgo Mora Arquitectos i inclou la rehabilitació completa de l'edifici amb recuperació dels elements patrimonials que es troben en bon estat com paviments, fusteria i sòcols, a més de dotar els habitatges de les condicions de seguretat, habitabilitat i funcionalitat necessàries amb especial atenció al consum energètic i la millora climàtica.
L'edifici està catalogat i inclòs dins de l'àmbit de protecció patrimonial del Bé d'Interés Cultural (BIC) del barri del Cabanyal-Canyamelar, per la qual cosa la rehabilitació té el dictamen favorable de la comissió tècnica de patrimoni.
A més, cal destacar la inversió d'11,4 milions d'euros en la reurbanització dels grups d'habitatges Verge dels Desemparats, en Tres Forques, i en el barri de Tendetes, en el districte de Campanar; o la destinació de quatre parcel·les de propietat municipal situades en Nou Moles i Faitanar per a la creació de 221 habitatges públics.
Però l'aposta per la creació d'habitatge a la ciutat no es deté ací. De fet, l'alcaldessa de València, María José Catalá, ha anunciat la posada en marxa d'una nova borsa de sòl a Benimàmet amb una edificabilitat de 461.266 m² de sostre, que donarà pas a la construcció de més de 4.600 habitatges, dels quals 1.000 seran de protecció pública. A més, ha anunciat que, en 2027, es construiran a València fins a 13.900 habitatges dels quals 2.800 seran d'habitatge públic.
D'altra banda, s'ha confirmat el nou pla urbanístic dels barris de Tendetes, Marxalenes i Saïdia amb l'objectiu de posar en marxa noves dotacions i zones verdes en eixos barris, i on s'inclourà l'ampliació de l'Institut Valencià d'Oncologia.