Retards en Metrovalencia: el primer dia d'escola ve marcat per la vaga i la indignació

La jornada d'aturs parcials del 8 de setembre ha arrancat amb incidències en diverses línies i queixes generalitzades en les xarxes socials

Guardar

Un tren de Metrovalencia a Torrent
Un tren de Metrovalencia a Torrent

Este dilluns ha començat el dia amb nervis en moltes cases. No sols perquè a molts els tocava tornar a l'escola i a la rutina, també perquè Metrovalencia arrancava la setmana en plena vaga. El resultat era previsible: retards, andanes plenes i molta frustració entre els qui depenen del metre per a arribar puntuals.

Darrere dels aturs està l'enfrontament entre sindicats i Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV). Els treballadors denuncien que la direcció ha modificat de manera unilateral el calendari laboral, la qual cosa afecta la conciliació familiar, i reclamen més mesures de seguretat després dels incidents viscuts durant la DANA. Des de l'empresa defensen la seua gestió, però el conflicte continua obert i els passatgers paguen les conseqüències.

El malestar s'ha traslladat ràpidament a xarxes socials. Pares i mares 'atrapats' en les andanes, estudiants que miraven el rellotge amb resignació i treballadors que improvisaven rutes alternatives. L'arrencada de setmana segurament podria haver sigut menys caòtic.

Retards en diverses línies i horaris sota mínims

Metrovalencia ha anunciat tres franges horàries amb aturs parcials: de 7.00 a 9.15, de 12.45 a 14.45 i de 21.45 a 23.45. Sobre el paper, la reducció és del 20% en totes les línies.

La realitat, segons els usuaris, ha sigut molt diferent. A primera hora, la mateixa companyia reconeixia retards generalitzats en les línies 1, 2 i 6. En alguns casos, l'espera superava els 40 minuts. Massa per a un dilluns de tornada a l'escola.

La sensació general era d'incertesa. Molta gent no sabia si quedar-se en l'andana, buscar alternatives o resignar-se a arribar tard. Els combois que passaven ho feien plens i amb, probablement, cares de cansament i resignació.

La indignació dels usuaris en xarxes

Els missatges en xarxes socials reflectixen perfectament l'ambient. Un usuari de Metrovalencia, Thomas, el resumia amb ironia: "El pa el nostre de cada dia. Primer dia d'escola, primer dia de retards generalitzats". Una altra usuària, Elena Maria, afegia amb un toc d'humor: "És igual quan el lliges".

Altres usuaris van ser més durs. "Els serveis mínims del 80% brillen per la seua absència. 45 minuts esperant i em queden encara 12... si els sindicats no complixen cal sancionar-los", denunciava un viatger atrapat en l'andana.

Les conclusions són senzilles: la vaga ha tornat a posar a prova la paciència dels qui cada dia confien en el metre. I molts el tenen clar: el que hauria de ser un transport ràpid i fiable s'ha convertit en una loteria que complica encara més la tornada a la rutina.

Per a poder organitzar-te de la millor forma i evitar que la teua rutina es modifique tant, pots consultar els horaris i planificar la ruta que millor et vaja en este enllaç.

Destacats