Com aconseguir els bons de 50 euros per a comprar en el centre de València

La iniciativa permetrà comprar per valor de 50 euros pagant només 25 en centenars de comerços del centre històric

Guardar

Ajudes al comerç local.
Ajudes al comerç local.

L'Associació de Comerciants del Centre Històric de València està de celebració: amb motiu del seu 33 aniversari, l'organització ha anunciat el llançament d'uns bons per a promoure el consum local. 

Estos bons permeten als seus beneficiaris adquirir productes per un valor de 50 euros amb un cost de compra de 25 euros. D'esta manera, es posaran en circulació uns 66.000 euros: la mitat aportada per l'associació i l'altra mitat pels consumidors. En total, seran uns 760 bons.

Mitjançant un sorteig a través de la web oficial de l'associació, els participants hauran d'inscriure's dins del termini establit, fins al 19 d'abril a les 23.59 hores. El sorteig se celebrarà immediatament després del tancament d'inscripcions, el dia 20 d'abril.

Una vegada es coneguen els agraciats, que seran comunicats mitjançant correu electrònic, estos hauran d'acudir presencialment a un punt d'informació habilitat en la Plaça de l'Ajuntament.

Disposaran, al seu torn, de 72 hores per a realitzar el pagament dels 25 euros, comptades des de la recepció del correu. La recollida es produirà entre els dies 4, 5 i 6 de maig. Així mateix, este bo serà vàlid fins al 31 de maig de 2026.

El llistat de comerços ronda els 300 i inclou tot tipus de productes locals: des d'alimentació, calçat, imatge i so o telefonia, fins a restaurants, teatres i museus. Hi ha de tot.

No obstant això, cal tindre presents les següents qüestions a l'hora d'usar els bons:

  • El bo només serà canviable en els comerços del llistat de la web, en compres iguals o inferiors a 50 euros. Quan el cost excedisca esta quantitat, el consumidor pagarà la diferència.
  • Els 25 euros aportats per l'associació no seran reembossables en cap cas. No obstant això, el consumidor sí que podrà sol·licitar el canvi, si l'establiment així ho permet, per un producte de preu igual o superior (abonant la diferència).
  • El saldo disponible del bo es podrà repartir entre diversos comerços; és a dir, no és necessari gastar els 50 euros íntegrament en una sola botiga o restaurant.
  • L'ús del bo només es podrà realitzar de manera presencial, mai mitjançant pagaments per internet.

L'objectiu d'estos bons, a més de commemorar el 33 aniversari de l'associació, és promoure el comerç local i dinamitzar l'economia de proximitat. Es busca estimular el consum a través de la compra des del seu vessant més clàssic: acostar-se a cada comerç, conéixer la botiga i els seus productes, i enfortir l'estructura comercial de la ciutat.