Aldaia i Xàtiva estrenen nous supermercats Consum: açò és tot el que has de saber

Demà tindrà lloc l'obertura dels nous establiments, amb una plantilla combinada de 80 persones i amb una àmplia zona d'aparcament

Guardar

Imatge del nou supermercat Consum d'Aldaia, situat al número 3 de l'avinguda Miguel Hernández.
Imatge del nou supermercat Consum d'Aldaia, situat al número 3 de l'avinguda Miguel Hernández.

Aldaia i Xàtiva estan d'enhorabona. Durant el dia de demà, 26 de juny, els veïns i veïnes d'estos municipis gaudiran de la inauguració dels seus nous establiments, en una aposta de la cooperativa valenciana d'ampliar la presència local i de reforçar la xarxa comercial a les comarques de l'Horta Sud i de la Costera. A més a més, els dos nous establiments contribuiran a la creació de nous llocs de treball, ja que de manera combinada sumaran una plantilla de prop de 80 persones. Concretament, l'equip de la tenda d'Aldaia estarà format per 38 persones, mentre que en la tenda de Xàtiva treballaran prop de 35 persones, tant de la mateixa localitat com de poblacions veïnes. 

El nou establiment d'Aldaia té més de 1.100 m² de superfície comercial i es troba al número 3 de l'avinguda de Miguel Hernández. És el quint supermercat de la Cooperativa en esta localitat, que ja disposava de tres tendes Consum i una franquícia Charter. En esta nova tenda, els clients no tindran dificultats per a aparcar, gràcies a les 57 places que tenen a la seua disposició. Pel que fa al supermercat de Xàtiva, este té 1.300 m² de superfície. Situat en el Parc Comercial La Vila, es tracta del tercer establiment de la Cooperativa a Xàtiva, que ja en tenia dos: una tenda Consum a la Baixada del Carme i una franquícia Charter al carrer de la Reina. Els clients d'este nou establiment gaudiran de l'aparcament compartit de la zona comercial, fins a un total de 174 places.

Consum arriba a 1.000 tendes

Amb l'obertura dels dos nous supermercats a Aldaia i Xàtiva, la cooperativa valenciana assoleix la màgica xifra dels 1.000 supermercats entre tendres pròpies (506) i franquícies Charter (494), tot coincidint amb l'any de celebració del 50 aniversari de la cadena de supermercats valenciana. Les noves tendes han estat incorporades a la xarxa Consum dins del procés d'adquisició de nou establiments procedents de l'empresa Kuups Designs. En este sentit, la tenda d'Aldaia és la que antigament operava com a Economy Cas i, la de Xàtiva, com a Vidal. Com en operacions anteriors, la franquícia ha incorporat tota la plantilla dels centres adquirits, xifra que arriba a 193 treballadors. Amb estos dos nous establiments, la Cooperativa suma 352 supermercats a la Comunitat Valenciana: 195 tendes Consum i 157 franquícies Charter.

Estes ampliacions se sumen a les ja realitzades a Massanassa, Caravaca de la Cruz, Sueca i Torrevella, a més de les Mataró (Barcelona) i Albox (Almeria). En este sentit, Consum ja ha anunciat que La Cooperativa sumarà en total díhuit centres Consum més a la seua xarxa en este exercici 2025: set a la Comunitat Valenciana, sis a Catalunya, tres a la Regió de Múrcia i dos a Andalusia. Actualment, la xarxa comercial disposa de més de 980 establiments, més de 500 de propis i més de 480 Charter, a la Comunitat Valenciana, Catalunya, Castella-la Manxa, la Regió de Múrcia, Andalusia i Aragó.

Creació d'ocupació de qualitat

Durant l’any 2024, la Cooperativa va crear 653 nous llocs de treball, fins a assolir una plantilla de 21.869 treballadors. Els socis i sòcies treballadors són propietaris de la Cooperativa; per tant, s’impliquen en la gestió i es reparteixen els beneficis. En 2024 es van repartir 105,4 milions d’euros: 65,5 milions d’euros, que corresponen al repartiment de resultats cooperatius, i 39,9 milions d’euros, a primes per incentius. Pionera en el sector en l’aplicació de la setmana laboral de cinc dies, Consum atén les necessitats de la seua plantilla de manera integral: d’una banda, el benestar individual, cobrint aspectes com la retribució, la salut física i psicològica i la conciliació, i, de l’altra, el professional, amb formació, opcions de desenvolupament i promoció. També cobreix la relació amb l’organització, amb iniciatives lligades als valors cooperatius, com ara l’escolta activa, la sostenibilitat, la solidaritat i la salut, per a cuidar el talent i consolidar-lo.

 

 

 

Destacats