Natàlia Enguix: "Cap edat ha de ser una barrera per a treballar i seguir aportant valor"

Guardar

La vicepresidenta primera de la Diputació de València, Natàlia Enguix
La vicepresidenta primera de la Diputació de València, Natàlia Enguix

“Cap edat ha de ser una barrera per a treballar i continuar aportant valor”. Així defenia la vicepresidenta primera de la Diputació de València, Natàlia Enguix, la importància de reforçar les oportunitats laborals per a les persones d'entre 45 i 60 anys durant la inauguració de la fira d'ocupació Talento45+, celebrada este dimecres en la seu d’ADEIT. La trobada, organitzada per la Diputació i Cambra València, va reunir més de 700 persones inscrites i va posar a la disposició del públic 157 ofertes de treball dirigides a este col·lectiu.

La iniciativa Encontres 45+ s'emmarca dins del Programa Talent 45+, i forma part dels programes d'ocupació, on també s'inclouen els programes Fira Talent Jove, Programa Talent Jove i Programa Talent Jove Mobilitat, que estan cofinançats amb fons europeus i la pròpia Diputació com partner institucional. La jornada, a més de les entrevistes de treball per a alguna de les 157 ofertes d'ocupació, incloïa tallers i xarrades dutes a terme per personal qualificat.

En este sentit, la vicepresidenta primera de la Diputació, Natàlia Enguix, responsable de la delegació de Promoció Econòmica que impulsa esta i altres iniciatives que contribuïxen a la generació d'ocupació incidia que “hem de situar a les persones majors de 45 anys en el centre de les polítiques actives d'ocupació. L'experiència constituïx un actiu essencial en un mercat laboral marcat per la digitalització i el canvi constant” assenyalava al mateix temps que remarcava que “creiem en un mercat laboral divers, on l'experiència i la joventut caminen juntes, i on cada persona tinga l'oportunitat de demostrar tot el seu potencial”.

Així mateix, la responsable de Promoció Econòmica ha assenyalat que la trajectòria professional acumulada aporta talent, responsabilitat i una capacitat d'adaptació que continua sent imprescindible per al teixit empresarial valencià, tal com va expressar en l'obertura de l'acte i ha recalcat que “la necessitat de col·laboració entre administracions, entitats i empreses és essencial per a oferir respostes efectives i generar oportunitats que contribuïsquen a transformar la realitat laboral de milers de persones a la província”.

Enguix també ha explicat que “les fires d'ocupació formen part d'un gran projecte amb formació, beques i programes de mobilitat, i s'inclouen en el llistat d'actuacions que tenim en marxa al costat dels bons comerç, amb 10 milions d'euros de retorn per al teixit comercial afectat per la dana; el Formworking, que fomenta la competitivitat de les empreses de les nostres comarques; i la formació per a pimes familiars, que oferix solucions per al problema del relleu generacional”, detallava.

La jornada ha comptat amb activitats centrades en reforçar la preparació i la visibilitat del talent sènior. En concret, la jornada va comptar amb la conferència del formador i empresari Sergio Ayala, qui va posar l'accent en la importància de reconéixer la pròpia trajectòria com a punt de partida per a afrontar nous reptes. Posteriorment, els assistents van participar en un taller orientat a l'actualització professional i en una xarrada dedicada a analitzar quins criteris prioritzen actualment les empreses en els seus processos de selecció, impartida per l'enginyera i docent Claudia Vega.

Entre les empreses que han participat en esta trobada figuren firmes com Dekra, SP6 Consulting, Inserida Ocupació, Grup Crit, Grans i Xiquets, Randstad i Asistenzia, entre altres. Els departaments de Recursos Humans de les empreses participants han protagonitzat la marató d'entrevistes amb les persones inscrites, que han pogut oferir el seu currículum i donar a conéixer la seua trajectòria laboral a les firmes oferents, amb perfils tan diversos com administració, atenció al client, auxiliar de domicili, recepcionista, i altres llocs vinculats al sector servicis, neteja, manteniment o logística.

Destacats