Mazón anuncia un pla contra l'ocupació amb ajudes de 1.000 € per a propietaris

A més de la protecció d'habitatges, la Generalitat licitarà un miler d'habitatges en cinc localitats valencianes

Guardar

Vivenda okupa
Vivenda okupa

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat en el Debat de Política General (el primer després de la DANA), que se celebrava este dimarts en Les Corts, la posada en marxa d'un Pla Integral contra l'Ocupació, que comptarà amb una oficina de suport per a les persones afectades, però també amb subvencions de 1.000 per a despeses jurídiques dels propietaris.

Una mesura que va en la línia de l'anunciada, el març de 2025, per l'Ajuntament de València i que també consistix en la creació de l'Oficina Antiocupació, que dependrà de la Policia Local, i que té com a finalitat prestar el suport necessari en els casos en què es produïsquen delictes d'usurpació i escorcoll d'habitatge, però també en situacions en què, tenint un habitatge en lloguer, s'ha deixat de pagar la renda i el propietari vol recuperar l'habitatge.

D'esta manera, l'oficina de València es posa al servei d'estes persones afectades per a facilitar-los totes aquelles tasques administratives per agilitzar les accions a desenvolupar per a poder recuperar eixe habitatge, i que es puga celebrar un judici ràpid.

Habitatges a València
Habitatges a València

Es liciten 1.000 habitatges en 5 localitats de la Comunitat Valenciana

I en esta línia de la protecció i l'accés a l'habitatge, el president de la Generalitat ha assenyalat que “les polítiques en esta matèria seguiran tenint el gran pes específic que han tingut durant estos dos anys”. Per este motiu, ha anunciat que es licitaran un miler d'habitatges de protecció pública en cinc localitats de la Comunitat Valenciana, que suposarà una inversió de més de 160 milions d'euros i beneficiarà a més de 2.500 persones, de les quals un 40 % obligatori seran joves.

Els municipis en què es licitaran estes noves vivendes són els següents:

  • Alacant
  • El Puig
  • Manises
  • València
  • Benicarló
Construcció d'habitatges. Foto de GettyImages, crèdits a Elxeneize
Construcció d'habitatges. Foto de GettyImages, crédits a Elxeneize

Impuls als serveis socials

Per últim, cal destacar que el president ha anunciat que “presentarem una nova Llei de Renda Valenciana d'Inclusió per a fomentar l'ocupabilitat i, que, de veritat, incentive la inclusió social dels col·lectius vulnerables, garantint una major eficiència en la gestió de les ajudes, reduint temps d'espera i burocràcia”. Per a això, s'ha previst un pressupost de 288 milions d'euros en 2025, que començarà a implementar-se en 2026 i que beneficiarà a 56.000 persones.

A més, ha assenyalat que “desplegarem noves mesures este curs que reflectixen la nostra preocupació per les persones més vulnerables com les partides extraordinàries per al suport i cura de les mares en situació de vulnerabilitat o l'aprovació de la primera Estratègia Valenciana de Lluita contra el Sensellarisme que posarà especial atenció a la salut mental i a les addiccions, perquè sabem que sense atendre estes realitats no hi ha veritable inclusió”.

Carlos Mazón també ha avançat que, durant l'any pròxim, “s'obriran huit noves residències públiques i 20 centres de dia de majors i persones amb discapacitat, amb una inversió de 113 milions d'euros, que suposen la creació de més de 1.600 noves places”. Entre elles les d'Alpuente, València, La Torre, Sant Joan de Moró, Sant Mateu, Gata de Gorgos, Casinos i Mislata.

En este sentit, ha traslladat que es desenvoluparà un Pla de Residències i Centres de Dia per a donar resposta a “una de les grans necessitats de la nostra societat que és garantir places per a les persones majors i en situació de dependència”. Per a això es comptarà amb la participació dels ajuntaments i la col·laboració publicoprivada.

Finalment, la Generalitat està treballant amb les associacions especialitzades i en breu s'aprovarà l'Estratègia Valenciana contra la Tracta que inclourà programes d'atenció integral per a les víctimes amb campanyes de protecció, prevenció i sensibilització.

Destacats