Canvi en el temps: l'Aemet advertix de possibles precipitacions durant els dies clau de les Falles 2026

L'Aemet alerta de canvis de temps que podrien convertir les jornades més importants de les Falles en un repte

Guardar

La plaça de l'Ajuntament banyada per la pluja abans de la mascletà de Falles
La plaça de l'Ajuntament banyada per la pluja abans de la mascletà de Falles

València rep les Falles 2026 amb expectació pel clima. Després de la borrasca Regina i un inici d'any marcat per onze episodis de mal oratge, les últimes DANAs han deixat pluges intenses en diverses zones de la Mediterrània. La ciutat, no obstant això, encara la setmana fallera amb cels clars i temperatures suaus, encara que els pronòstics advertixen de possibles canvis cap al cap de setmana.

Este dijous el cel es presenta poc nuvolós i les temperatures estan oscil·lant entre els 9 i els 20 graus, oferint un ambient agradable per als primers actes a l'aire lliure. Demà divendres seguirà la mateixa tònica, amb sol durant tot el dia i temperatures lleugerament més contingudes, entre 10 i 18 graus, ideals per a passejar pels carrers i disfrutar de l'ambient faller.

El dissabte, no obstant això, s'espera una jornada més inestable. L'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) pronostica una probabilitat de pluges del 55% durant el matí i del 45% a la vesprada, amb vent del nord-oest i ratxes de fins a 20 quilòmetres per hora. La cota de neu podria baixar fins als 800 metres, anticipant l'arribada d'aire més fred.

Així i tot, l'activitat festiva no s'atura: a les 14:00 hores la plaça de l'Ajuntament acollirà la mascletà de Pirotècnia Aitana, i a la vesprada tancarà les portes l'Exposició del Ninot Infantil. A les 17:30 hores, es proclamarà el Ninot Indultat Infantil 2026, seguit de la recollida dels ninots per les comissions. La jornada culminarà amb un espectacular castell de focs artificials a mitjanit, disparat per Pirotècnia Tamarit.

El diumenge encara podrien registrar-se algunes pluges aïllades, amb una probabilitat del 25% i cota de neu aproximadament als 900 metres. Serà la jornada més fresca del cap de setmana, amb temperatures entre 8 i 16 graus, però amb temps suficient per a disfrutar de la festa amb un poc de precaució.

A partir del dilluns, l'estabilitat tornarà a València. Els primers dies de la setmana portaran cels clars i temperatures en repunt, amb mínimes a 6 i màximes que podrien arribar als 19 graus, oferint condicions ideals per als últims actes fallers abans de tancar la celebració.

En definitiva, i com és habitual, València viurà unes Falles 2026 en les que la tradició i la pólvora es mesclen amb la incertesa del clima, i els assistents hauran d'estar atents als pronòstics per a aprofitar al màxim cada moment de la festa sense sorpreses del temps.