Consum nomena María Isabel Moreno nova presidenta del Consell Rector de la Cooperativa

El relleu, provocat per la pròxima jubilació del president anterior, Francesc Llobell, s’ha aprovat en assemblea general

Guardar

Presidenta Consell Rector i director general Consum
Presidenta Consell Rector i director general Consum

Consum ha renovat el seu Consell Rector, que en la primera reunió ha nomenat presidenta María Isabel Moreno Gil, la primera dona en la història de la Cooperativa que ocupa este càrrec. Moreno agafa el relleu de Francesc Llobell, que cessa voluntàriament després de setze anys en el càrrec. 

El Consell Rector es renova cada quatre anys, d’acord amb els estatuts de la Cooperativa. Com que els consellers anteriors van ser elegits l’any 2022, enguany corresponia elegir el nou Consell Rector, una elecció democràtica que va tindre lloc en l’Assemblea General que Consum va celebrar ahir. El Consell Rector el formen 12 socis, a parts iguals 6 socis treballadors i 6 socis consumidors. Per part dels socis treballadors, han resultat elegits Rosa Sánchez Martínez, Gabriel Bejerano Parra, Belén Caballer Oviedo, Marta Lleó del Caño, Mariano Ruiz García i María Lluc Cuenca Bono. Per part dels socis consumidors, han sigut elegits Lorena Mateu Primo, María Carmen Soler Soriano, Cristina Durá Valero, Ricardo Díaz Sánchez, Enrique Cerezo Cebrián i María Isabel Moreno Gil.

María Isabel Moreno (Benetússer, 1960) ha desenvolupat tota la carrera professional en el món cooperatiu, primer en la cooperativa d’estudiants de Florida Universitaria i, posteriorment, en Consum, on va iniciar la trajectòria en tenda abans d’incorporar-se a les oficines centrals i ocupar diferents llocs de responsabilitat. A més, va ser la segona dona a formar part del Consell de Direcció de la Cooperativa, i en l’última etapa, fins al 2025, va estar al capdavant de la direcció d’Administració.  

“Assumisc esta nova responsabilitat amb el compromís de continuar reforçant un model cooperatiu basat en la participació dels socis i en el treball pel bé comú”, va subratllar Moreno, que va afegir: “En un entorn cada vegada més individualista, el cooperativisme demostra que avançar posant les persones en el centre és més necessari que mai.”

 

Amb més de quaranta anys de prestigi reconegut en l'economia social, Francesc Llobell Mas va iniciar el seu trajecte en 1979 en Caixa Popular. Ha presidit el Consell Rector des de 2010, i ha sigut reelegit en ocasions successives. Davall el seu lideratge, Consum s’ha consolidat com la cooperativa espanyola més gran per nombre de socis treballadors i consumidors.

 

Participació i gestió 

Consum estructura les seues decisions a través d’un sistema que garantix la participació dels socis i una gestió professionalitzada i àgil en el dia a dia. El Consell Rector, elegit per l’Assemblea General, és l’òrgan encarregat de definir l’estratègia, representar els socis treballadors i consumidors a parts iguals i supervisar la marxa de l’organització.

D’altra banda, la gestió operativa recau en el director general de Consum, Antonio Rodríguez  —en el càrrec des de 2024—, i en el Consell de Direcció, l’equip responsable d’executar els plans i les decisions aprovats.  D’esta manera, el Consell Rector delega la gestió en el director general i el seu equip, fet que assegura una separació clara entre les funcions de govern i les de gestió.

La Cooperativa va tancar l’exercici 2025 amb una facturació de 5.163,6 milions d’euros i un resultat de 122 milions, i consolida el seu creixement en el sector de la distribució alimentària a Espanya. Consum disposa d’una plantilla de 23.031 treballadors, la majoria socis, i supera els 5,3 milions de socis consumidors. La seua xarxa comercial arriba a 1.017 establiments, entre supermercats propis i franquícies Charter, ubicats en sis comunitats autònomes.