La Comunitat Valenciana lidera el creixement del turisme estranger a Espanya en 2024, en registrar una pujada interanual del 14 % en el nombre d’arribades de visitants forans i del 21,3 % en la seua despesa turística, superant així el creixement de la mitjana nacional, que se situa en pujades del 10,1 % i del 16,1 %, respectivament.
D’este mode, segons els resultats de les enquestes publicades este dilluns per l’Institut Nacional d’Estadística, i referents als Moviments Turístics en Frontera (Frontur) i l’Enquesta de Despesa Turística (Egatur), la Comunitat Valenciana ha registrat un rècord d’arribada de turisme estranger per a un any amb 11.938.668 turistes internacionals. En 2023, van ser un total de 10,5 milions de turistes estrangers els que van visitar la regió.
També la despesa ha sigut històrica amb 15.177 milions d’euros en 2024. El mercat que més ha contribuït a este increment de la despesa estrangera acumulada en la Comunitat Valenciana ha sigut el britànic, que ha gastat 3.357 milions d’euros de gener a desembre, un 23 % més que en l’any anterior. El seguix el mercat francés, que ha deixat 2.403 milions d’euros, un 20 % més interanual, i els Països Nòrdics que, amb 1.695,4 milions d’euros gastats, puja la seua despesa un 35,1 % interanual.
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha destacat que “es tracta dels millors resultats de tota la sèrie històrica, seguint així la tendència alcista en turisme estranger dels últims mesos”. Així mateix, ha incidit en el fet que “hem aconseguit tancar l’any complint amb les previsions, tant en arribades com en ingressos, a pesar de les adversitats".
Per a la titular de Turisme, estos resultats reforcen la importància i posicionament de la Comunitat Valenciana com a destinació turística de primer nivell en els mercats internacionals. “Seguim sent una destinació oberta al món”, ha afegit.
Així mateix, Cano ha ressaltat el notable creixement en la despesa turística, que assegura “continuarà evolucionant favorablement en la Comunitat Valenciana durant 2025, any en què es preveu un nou rècord en esta activitat”. La consellera ha recordat que incrementar la despesa estrangera és un dels reptes que ha tingut sempre este Consell, i ha incidit en què “seguirem amb este compromís, ja que existix fortalesa en la demanda; a més, la desestacionalització contribuirà al fet que es reparta més enllà dels límits naturals de la temporada alta”.
També ha volgut subratllar el compromís de la Generalitat a “continuar promovent la Comunitat Valenciana tant en mercats consolidats com en nous mercats emergents, com puguen ser els Estats Units, la Xina i el Japó”.
Despesa mitjana i arribades per mercats
En 2024, cada visitant forà va gastar una mitjana de 1.271 euros en la Comunitat Valenciana, un 6,4 % més respecte a l’any anterior, i amb una estada mitjana de 9,7 dies, un 2,7 % superior a 2023. La despesa mitjana diària se situa en 131 euros, la qual cosa suposa un creixement interanual del 3,6 %.
Per mercats, la nacionalitat més important per a la Comunitat Valenciana continua sent el Regne Unit, amb l’arribada de 2.944.576 britànics en 2024, un 10,9 % més interanual.
El seguix França amb 2.259.403 turistes, un 14,9 % més que en l’any anterior; Països Nòrdics amb 1.038.311 turistes, un 19,9 % més interanual i Països Baixos, amb l’arribada de 906.776 visitants, la qual cosa suposa un creixement del 16,6 %.
A més, el mercat alemany creix en 2024 un 3 % amb l’arribada de 757.544 alemanys i els turistes procedents d’Itàlia arriben als 589.268, un 4,5 % més que en l’any anterior.
Resultats mes de desembre
Només durant el mes de desembre, els turistes internacionals que van visitar la Comunitat Valenciana ascendixen a 667.825, i van gastar 850 milions d’euros, la qual cosa suposa un augment interanual del 2,2 %.
En este mateix mes, cada visitant va gastar una mitjana de 1.272 euros, un 9 % més que en desembre de 2023; i la despesa per dia va aconseguir 111 euros, un 6,5 % més interanual. La duració de l’estada mitjana entre els turistes va ser d’11,5 dies amb 7,7 milions de pernoctacions.
Per mercats, els principals emissors han sigut els britànics, que van créixer un 3,4 %, els francesos i els nòrdics, este últim amb una notable pujada interanual del 59,4 %. En canvi, les arribades de turistes italians i alemanys es ressentixen.