Arriba a València l'exposició de Miguel Hernández que desvetla dues fotografies inèdites del poeta al seu pas per la ciutat

"Miguel Hernández. El poeta necessari" obri demà les seues portes fins al 30 de juny

Guardar

Cartell informatiu de "Miguel Hernández. El poeta necessari", de l'Ajuntament de València i Cultural València
Cartell informatiu de "Miguel Hernández. El poeta necessari", de l'Ajuntament de València i Cultural València

L'exposició "Miguel Hernández. El poeta necessari", que podrà visitar-se a partir de demà divendres 31 de març a València, desvetla dues fotografies inèdites del poeta d'Oriola al seu pas per la ciutat en 1937. El conjunt d'obres estarà a la disposició del públic des d'aquesta data fins al 30 de juny, en Les Drassanes del Grau, localitzades en la plaça Sant Antonio Benlliure.

La inauguració de l'exposició serà demà a les 20 hores, i comptarà amb un recital poètic a càrrec del poeta valencià Marc Granell i de la filòsofa Ana Noguera. A més, hi haurà una actuació musical de David Calabuig en finalitzar la trobada.

Les dues fotografies mai vistes pertanyen al fotògraf germà Walter Reuter, qui capte a Miguel Hernández en el Congrés d'Escriptors en Defensa de la Cultura en la València de 1937. Al costat d'aquestes, l'exhibició es nodreix d'una gran col·lecció d'estudis i traduccions sobre l'obra del poeta i alguns objectes personals que la capital del Túria mai havia mostrat.

L'exhibició, que coincideix amb el 81 aniversari de la mort del poeta, suposa un acostament a les diferents facetes que aquest paisà d'Oriola va experimentar, i permet dividir la mostra en diferents capítols: l'etapa oriolana, els primers contactes amb la poesia, el poeta del poble, la València del poeta, els poetes en guerra, el recorregut carcerari i la mort, i la pervivència i presència de Miguel Hernández.

La regidora de Patrimoni i Recursos Culturals, Glòria Tello, anima a tota la població valenciana a assistir a l'exposició, que permet conéixer més en profunditat el compromís polític de Miguel Hernández, la seua participació en la guerra, el seu empresonament i la seua posterior mort. A més, la regidora ha remarcat que "parlar de Miguel Hernández no és sols parlar de poesia, sinó que també és parlar de memòria històrica i llibertat".

Els comissaris de la mostra són Amadeu Sanchis i José María Azkárraga. El segon subratlla que "València no havia acollit una mostra com aquesta. Amb la col·laboració de la Casa Museu del poeta, la Fundació Cultural Miguel Hernández, l'arxiu històric del PCE i amb altres entitats, s'ha reunit una col·lecció d'imatges, documents i llibres totalment inèdita. També el catàleg compta amb la participació de destacats especialistes en el poeta".

"Miguel Hernández. El poeta necessari" podrà visitar-se a partir de demà 31 de març i fins al pròxim 30 de juny, en el següent horari: de dimarts a dissabte, de 10 a 14 hores i de 15 a 19 hores; i diumenges entre les 10 i les 14 hores.

Destacats