Vesprada complicada a la Safor. Un incendi de vegetació declarat a Oliva (València) ha obligat al Centre de Coordinació d'Emergència de la Generalitat a activar la situació 1 del Pla Especial Enfront del Risc d'Incendis Forestals (PEIF).
L'avís va arribar al voltant de les 15.55 hores i des de llavors els equips no han parat. Bombers del Consorci de València i Bombers Forestals treballen ja sobre el terreny amb un desplegament ràpid per a frenar l'avanç de les flames. La proximitat de massa forestal i el vent han encés totes les alarmes.
Desplegament de mitjans aeris i terrestres
L'operatiu és ampli: sis mitjans aeris, una autobomba, dues unitats de Bombers Forestals –una d'elles helitransportada– i un capatàs forestal. A això se sumen una dotació de Bombers d'Oliva i una altra de Gandia, amb sergent, coordinador forestal i oficial. Tot per a intentar controlar un foc que, de moment, manté en suspens a la zona.
El nivell 1 del PEIF s'activa quan un incendi pot afectar greument béns forestals i, encara que de forma més lleu, a la població o a infraestructures. També contempla la necessitat de reforçar amb mitjans extraordinaris l'extinció.

Més focus actius en la Comunitat Valenciana
El preocupant és que no és l'únic front obert. A més de l'incendi a Oliva, Emergències ha informat d'avisos per possibles incendis forestals a Castelló i Alacant.
La caiguda de llamps ha provocat conats a Santa Magdalena de Polpís i a Les Coves de Vinromà, on treballen mitjans aeris, dotacions de Bombers de Castelló, autobombes i diverses unitats forestals.
A la província d'Alacant, s'ha donat l'avís d'alarma per un possible incendi en la carretera de Jesús Pobre, a Xàbia. Allí s'han desplegat un mitjà aeri, quatre dotacions de Bombers de la Diputació, unitats forestals, un capatàs, dues autobombes, a més d'una unitat de prevenció i un agent mediambiental.
Amb la calor, el vent i la inestabilitat atmosfèrica, la jornada es complica. Els equips d'emergències treballen contra rellotge per a contindre tots els focus i evitar que el foc continue guanyant terreny.