Ontinyent reforça en un 25% la despesa en personal per als serveis socials i arriba als 4,3 milions d’euros

Els regidors Paula Soler i Juan Pablo Úbeda detallen les partides de l’àrea de Política per a les Persones, dotada en total de més de 7,2 milions d’euros al pressupost per a 2025

Guardar

La regidora de l’àrea de Política, Paula Soler, i el regidor d’Hisenda, Juan Pablo Úbeda
La regidora de l’àrea de Política, Paula Soler, i el regidor d’Hisenda, Juan Pablo Úbeda

L’Ajuntament d’Ontinyent reforçarà l'any vinent en un 25% la despesa en personal per a l’atenció dels programes municipals de serveis socials, arribant este concepte als 4.344.412. Així s’explicava este dimecres en una roda de premsa en què la regidora de l’àrea, Paula Soler, i el regidor d’Hisenda, Juan Pablo Úbeda detallaven les partides de l’àrea de Política per a les Persones, dotada en total de més de 7,2 milions d’euros al pressupost per a 2025.

Juan Pablo Úbeda exposava que “tal com vam avançar durant la presentació general del pressupost, el de 2025 és un pressupost social, on continuem prioritzant allò que considerem innegociable per a una societat de progrés, en aspectes com educació, serveis socials, sostenibilitat i medi ambient, cultura o esports. Dins d’esta línia continuem blindant l'escut social, que és un pilar fonamental no sols d'este govern sinó d'un estat del benestar com cal, amb més de 7,2 milions d’euros per comptar amb l'estructura necessària per a oferir el millor servei en l'àrea de política per a les persones. Perquè este pressupost va d’això, de destinar els recursos de la ciutat per als ciutadans i ciutadanes”, remarcava.

Així, Paula Soler explicava que “dels 7,2 milions, 4,05 els aporta la Generalitat Valenciana i, per tant, més de 3 milions són els que destina l’Ajuntament de fons propis”. Del muntant total per a l’àrea, quasi el 60% es destina a personal tècnic especialitzat, “que és imprescindible per millorar i mantindre l’atenció a programes i serveis que oferim a la ciutat”. En este sentit, detallava que sols el Centre Ocupacional José Antonio Bodoque comptarà amb 1,1 milions d’euros “per seguir oferint un servei de qualitat i capdavanter, al que també atenem a persones d’altres localitats de la comarca”. Per al Centre de Dia de persones amb diversitat funcional física i psíquica prop de 600.000 euros; 359.000 per a majors actius; 178.000 per a Igualtat; i feia un especial incís en parlar del centre de menors El Rogle, “on passem de 57.000 a 263.000 euros, després d’haver aconseguit donar resposta favorable en 2024 a una agenda del contracte programa de la Generalitat”.


A més a més, afegia, s'incrementarà les aportacions a diverses entitats socials que presten serveis a la ciutat, com el Projecte Trèbol (141.000 euros,+6%); la Fundació del Sant Hospital Beneficència (120.000 euros,+17%); AFAO (93.000 euros,+11%); ADIEM (77.000 euros,+8%); o Creu Roja (30.000 euros, +33%).


Igualment, Paula Soler explicava que “gràcies al pacte de Govern de la Diputació de València i a les gestions de la nostra companya Natàlia Enguix des de la seua vicepresidència primera d'aquesta, comptarem amb 400.000 euros per a la construcció del nou centre d’atenció a persones amb trastorn d’espectre autista (TEA), que venia sent una reivindicació de l’associació local amb la qual hem treballat estos anys per fer realitat este centre, que s’ubicarà al local municipal adjacent a la unitat terapèutica d’AFAO, al barri de Sant Rafel”. De la mateixa manera, també en relació amb este barri, es destinaran 80.000 euros a l’adequació de l’espai on s’ubicarà el personal municipal de l’àrea que atendrà la zona de Sant Rafel, dins de la zonificació prevista en l’atenció als serveis socials.

Destacats