La ciutat de Torrent va estar representada el passat 25 d'abril en el solemne Acte del Sant Calze celebrat en la Catedral de València, una cita destacada dins de l'III Any Jubilar Eucarístic 2025-2026, que es desenrotlla sota el lema “Calze d'Esperanza”.
L'alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, va assistir a l'acte acompanyada per membres de l'equip de govern, al costat de la Reina del Partit i Ángel de la Resurrecció 2026, Inmaculada Puchades Vallejo, el president de la Junta Central de Germanors de Setmana Santa de Torrent, José Vicente Yago, el president de la Germanor del Sant Sopar i Cavallers del Sant Calze, Ramón Valiente, el president de la Molt Il·lustre Germanor de Ntra. Sra. dels Dolores, la Soledat i la Resurrecció, José Antonio Silla, al costat dels Germans Majors de cada Germanor, així com nombrosos confrares i veïns de la ciutat.
L'acte, que va reunir més de 300 confrares de diverses localitats de la província, va ser organitzat per les Germanors, Confraries i Juntes de la Setmana Santa vinculades al Sant Calze i l'Últim Sopar. Es tracta d'una de les principals celebracions lligades al Sant Calze de la Catedral de València, símbol de profunda tradició cristiana i element central de devoció en la diòcesi.
L'acte central va estar presidit pel bisbe auxiliar de València, Fernando Ramón, i es va estructurar en tres moments clau: la concentració en la Plaça de l'Almoina, la processó fins a la Catedral amb acompanyament musical de banda confrare i la posterior celebració de l'Eucaristia a la Porta dels Ferros.
Quant a la participació torrentina, van ser presents la Germanor del Sant Sopar i Cavallers del Sant Calze, acompanyada per la seua banda de cornetes i tambors, així com la Molt Il·lustre Germanor de La nostra Senyora dels Dolores, la Soledat i la Resurrecció, que va processionar amb la imatge de La nostra Senyora dels Dolores.
L'alcaldessa, Amparo Folgado, va destacar que “este any Jubilar representa una oportunitat única per a posar en valor les nostres arrels i tradicions, així com per a enfortir els llaços que unixen a les diferents localitats entorn de la fe i la cultura”. Així mateix, va subratllar que “la Setmana Santa de Torrent és un referent i actes com este contribuïxen a projectar i compartir el nostre patrimoni amb el conjunt de la societat”.
Este esdeveniment posseïx un doble valor: d'una banda, el religiós, en situar l'Eucaristia en el centre de la celebració; i per un altre, el cultural i patrimonial, en connectar les tradicions històriques de la ciutat de València i de la Setmana Santa torrentina.
L'III Any Jubilar Eucarístic del Sant Calze, que se celebra entre octubre de 2025 i octubre de 2026, es consolida com un esdeveniment de gran rellevància espiritual i social, reforçant la projecció d'estes tradicions més enllà de l'àmbit local.


