Torrent amplia la seua xarxa d'aparcaments gratuïts i aconseguix prop de 800 noves places en superfície durant l'actual mandat

El nou aparcament en superfície obert esta setmana té capacitat per a 25 vehicles en bateria i està situat al carrer Sant Luís Bertrán al costat de la nova passarel·la al polígon Mes del Jutge

Guardar

Noves zones d'aparcament a Torrent
Noves zones d'aparcament a Torrent

L'Ajuntament de Torrent continua avançant en el seu compromís de millorar la mobilitat i facilitar l'estacionament als veïns amb l'ampliació de la xarxa d'aparcaments gratuïts en superfície. Des de l'inici de l'actual mandat, liderat per l'alcaldessa Amparo Folgado, el consistori ha habilitat prop de 800 noves places d'aparcament distribuïdes per diferents barris i zones estratègiques de la ciutat, una xifra que continuarà creixent gràcies a la busca constant de nous espais municipals i acords amb propietaris privats.

L'última actuació ja executada es troba al carrer Sant Lluís Bertrán, al costat de la nova passarel·la per als vianants que connecta el barri Els Caragols amb el polígon industrial Mes del Jutge. Es tracta d'una parcel·la municipal situada al costat del barranc de l’Horteta que ha sigut condicionada per l'Ajuntament mitjançant treballs de neteja, anivellament i compactació amb llast, a més de la corresponent senyalització horitzontal amb pintura viària.

El nou estacionament compta amb capacitat per a aproximadament 25 vehicles en bateria i suposa una millora significativa per als residents de la zona.

L'alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, ha destacat que “continuem complint amb un dels compromisos que adquirim amb els veïns: generar més espais d'aparcament gratuïts en diferents punts de la ciutat per a facilitar el dia a dia de les famílies, els treballadors i els comerciants”. Folgado ha subratllat que “hem aconseguit habilitar prop de 800 noves places en tot just tres anys i continuarem treballant per a localitzar solars municipals disponibles i aconseguir acords amb propietaris privats que permeten continuar ampliant esta xarxa d'estacionaments”.

Per part seua, el regidor d'Urbanisme, José Francisco Gozalvo, ha assenyalat que “cada nova actuació respon a un estudi previ de les necessitats d'estacionament de cada zona i a la voluntat d'aprofitar espais infrautilitzats per a posar-los al servici dels ciutadans”. A més, ha ressaltat que “la intervenció de Sant Lluís Bertrán és un exemple de com, amb actuacions àgils i de baix cost, es poden oferir solucions eficaces a problemes quotidians de mobilitat”.

Prop de 800 noves places des de juny de 2023

Esta nova actuació se suma a l'ambiciós pla de creació d'aparcaments gratuïts en superfície impulsat per l'actual equip de govern des de juny de 2023. En este període s'han habilitat noves bosses d'estacionament en Camí la Sénia (54 places), Hort de Trénor (183 places), carrer Xirivella (15 places), avinguda Reina Sofia (27 places), carrer 6 de Desembre (70 places), Santa Teresita (10 places), La Marxadella (35 places), avinguda Barcelona (34 places), la parcel·la destinada al futur tanc de tempestes (200 places), l'entorn del Restaurant Granero (50 places), La Foyeta (80 places), una primera actuació al carrer Sant Lluís Bertrán (15 places) i, ara, esta segona actuació al costat de la nova passarel·la de connexió entre Els Caragols i Mas del Jutge (25 places).

En total, estes intervencions sumen 798 noves places d'aparcament gratuïtes, una xifra que l'Ajuntament preveu continuar incrementant mitjançant l'adequació de solars municipals i la col·laboració amb propietaris privats per a posar nous espais al servici dels veïns.

Des del consistori asseguren que este pla continuarà durant els pròxims mesos amb la identificació de nous solars i espais susceptibles de ser habilitats com a aparcaments provisionals o permanents, amb l'objectiu de continuar incrementant l'oferta d'estacionament en els diferents barris de la ciutat.