Mislata aprova noves ajudes DANA per a transport i personal del barri de l'Avinguda de la Pau

Una modificació del pressupost permetrà assumir estes actuacions, dotant el barri de més ajudes a la mobilitat i personal

Guardar

Reurbanització Pl. Alaquàs al barri de La Paz
Reurbanització Pl. Alaquàs al barri de La Paz

El govern municipal defén el Pla de Regeneració Urbana i neteja de l'Avinguda de la Pau que està executant el propi Ajuntament, i critica que el Partit Popular, des de la Generalitat, haja negat ajudes al transport de municipis afectats per la DANA. Davant esta situació, ha aprovat una modificació del pressupost per a assumir estes actuacions, dotant el barri de més ajudes a la mobilitat i personal.

L'Ajuntament de Mislata ha criticat que la Generalitat Valenciana haja deixat fora de les ajudes vinculades a la DANA al barri de l'Avinguda de la Pau, una decisió que el consistori considera injustificada i que ara assumirà el propi Ajuntament per a millorar la igualtat d'oportunitats en qüestió de mobilitat.

Des del govern municipal s'ha assenyalat que esta exclusió suposa una falta de sensibilitat cap als veïns i veïnes del barri, que requerixen suport institucional per a continuar avançant en la seua millora urbana i social. En este sentit, l'alcalde de Mislata, Carlos F. Bielsa, ha manifestat que “és indignant la hipocresia amb què el Partit Popular deixa fora de les ajudes a un barri que necessita més atenció, en el marc d'unes ajudes que haurien d'arribar a tots els territoris afectats; però Mislata assumirà el cost de regeneració i servicis per al barri”.

A pesar d'esta situació, el govern municipal ha reafirmat el seu compromís ferm amb la transformació del barri, recordant les múltiples actuacions realitzades en els últims anys, així com les que està duent a terme en el marc del Pla de Regeneració urbanística gràcies als fons estatals d'ajuda després de la DANA. Gràcies a esta intervenció s'està duent a terme també la reurbanització del carrer Alaquàs, convertida des de fa uns anys en una plaça de vianants que ha permés recuperar espai públic per a les persones.

Així mateix, s'han renovat els jocs infantils en distints punts com la Plaça Alaquàs i el parc al costat del col·legi, s'ha instal·lat nou mobiliari urbà i s'ha actuat sobre un dels problemes històrics de la zona, com és el PAI del Paquillo, aprovat per l'anterior equip de govern, impulsant el desmantellament d'assentaments irregulars i el restabliment de la legalitat urbanística.

El consistori també ha dut a terme millores en servicis bàsics, com la instal·lació d'un ecoparc fix en l'Avinguda de Torrent, la incorporació de contenidors selectius o treballs de condicionament per a millorar l'aparcament i la circulació en la zona. A això se suma l'augment d'activitats en el centre cívic, l'atenció administrativa a la ciutadania, així com el reforç de la seguretat amb presència policial.