Burjassot inicia el seu calendari faller este cap de setmana amb la solemne Exaltació de les seues Falleres Majors

Guardar

Falleres majors de Burjassot
Falleres majors de Burjassot

No faltaran els nervis, els riures, els somriures i la il·lusió este cap de setmana en el Centre Cultural Tívoli, escenari d'excepció de l'Exaltació de les Falleres Majors de Burjassot que, aquest 2025, són les màximes representants de les seues Comissions Falleres.

La vesprada del dissabte 8 de febrer donarà principi a les 17.30 hores amb la recepció per part de l'alcalde de Burjassot, Rafa García, la regidora de Falles, Estefanía Ballesteros, i la presidenta de la Federació de Falles de Burjassot, Mª José Carretero que donaran la benvinguda a les 25 Falleres Majors de Burjassot, acompanyades dels seus presidents, presidentes i presidents Infantils.

Després d'esta, cap a les 18.00 hores donarà principi l'Exaltació que, enguany, compta amb l'actuació de l'A. C. Grup de Danses "La Senyera" amb la representació de "El pas del temps". El presentador de l'acte serà Rafa Martí i les falleres tindran enguany com a mantenidora a Soraya Biscaí. En el transcurs de l'Exaltació s'imposaran també les recompenses atorgades per la Federació de Falles de Burjassot.

Este és el tret d'eixida als actes fallers de Burjassot que es multiplicaran en el municipi fins al 19 de març, dia gran de les festes josefinas. Després de l'Exaltació, i ficats ja el mes de març, el dissabte dia 1 a les 18.00 hores tindrà lloc la Cavalcada de l'Humor, per l'itinerari de costum fins a arribar a la Plaça de l'Ajuntament on la sàtira i la crítica es donaran cita per a repassar els temes més actuals des d'una visió humorística. Després d'esta, a les 23.00 hores, l'Orquestra "Rollers Band" posarà el ritme a la nit en l'aparcament de Les Palmeres.

Un dia més tard, el diumenge 2 de març, a les 11.00 hores, la cita serà a l'Ajuntament de Burjassot on tindrà lloc un dels actes més solemnes de les Falles, la signatura en el Llibre d'Honor del Consistori i el nomenament de l'alcalde, Rafa García, com a Faller d'Honor de les 13 Comissions falleres del municipi. A més, es farà lliurament de les insígnies de la Federació de Falles i del mateix Ajuntament a les noves i els nous delegats. Una vegada finalitzada esta primera part de la jornada, totes i tots els presents es desplaçaran, al voltant de les 12.30 hores, a la Casa de Cultura on tindrà lloc la inauguració de l'Exposició del Ninot 2025.

La pólvora serà la protagonista el diumenge 9 de març a partir de les 8.00 hores quan la Burjadespertà recórrega els carrers de Burjassot fins a arribar a la Plaça de l'Ajuntament; un acte també de germanor en el qual totes les falleres i fallers del municipi que disposen del CRE (Consumidors Reconeguts com a Experts) poden participar prèvia inscripció en este.

Amb l'inici de la setmana fallera, arribarà l'acte més emotiu de les Falles de Burjassot, l'Ofrena a la Patrona del municipi, la Verge del Cap que, el diumenge 16 de març a les 18.00 hores, omplirà els carrers de Burjassot de falleres i fallers que entregaran els seus rams de flors a la Verge per a crear un bonic tapís que es podrà veure fins al dia 19 de març en la façana de l'Ajuntament. Abans de l'Ofrena, vora les 12.00 hores, la Casa de Cultura acollirà el lliurament dels Premis atorgats en 2025, ja siga de monuments, ninots, il·luminació…i, a les 14.00 hores, patrocinada per l'Ajuntament, des de la Regidoria de Falles, tindrà lloc la tradicional mascletá en la c/ Pintor Goya.

Uns dies intensos de festa que, des de l'Ajuntament, s'espera que tot el municipi gaudisca, amb respecte, bon fer i amb germanor. Les Falles estan ja pràcticament al carrer i Burjassot les viurà amb la major de les il·lusions.

Destacats