La Conselleria de Sanitat està duent a terme les obres d'ampliació i reforma del centre de salut d'Almàssera, que van començar a principis de 2025 i suposen triplicar la superfície actual.
El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, que ha visitat hui el centre de salut del municipi, ha pogut comprovar 'in situ' que "el cronograma s'està executant segons el que es preveu i les obres avancen a bon ritme, per la qual cosa la Generalitat està complint amb el compromís adquirit amb els pacients d'Almàssera i els professionals sanitaris d'este centre".
Amb esta millora, el centre de salut passarà de tindre una superfície de poc més de 600 m² a prop de 1.800 m². "Esta ampliació permetrà dotar al centre de salut amb 1.100 m² més dels que es disposa ara i comptarà amb unes instal·lacions modernes i adaptades a les necessitats de la població", ha explicat Gómez.
Per a dur a terme esta obra, que té un termini d'execució aproximat de 18 mesos, la Conselleria de Sanitat ha destinat més de 3 milions d'euros. El conseller ha assenyalat que "s'han programat en dues fases, de tal forma que s'està prestant l'assistència als pacients amb normalitat".
Un dels aspectes que ha destacat Marciano Gómez és l'increment de la cartera de serveis en incloure una consulta de Fisioteràpia, "per la qual cosa amb esta nova especialitat s'evitarà els desplaçaments dels pacients a altres centres sanitaris". "En definitiva, esta reforma suposarà una millora en l'atenció a la població i crearà espais més confortables per a l'equip de professionals", ha afegit.
En estos moments s'està treballant en la fase I que consistix en un nou edifici annex a l'actual centre. Ja està realitzada l'estructura del nou espai i s'està executant la instal·lació del paviment i part de l'envolupant, per a iniciar la distribució interior i després procedir amb les instal·lacions.
La previsió és que la primera fase estiga finalitzada a la fi d'any, tal com estava previst. Una vegada acabada la primera fase, l'assistència es traslladarà al nou pavelló i llavors es durà a terme la reforma i modernització de les infraestructures actuals.
"El nostre objectiu és interferir el menys possible en l'activitat mèdica diària i continuar treballant per a millorar la sanitat pública valenciana, amb nous espais accessibles, oberts i acollidors com estos, així com millorar els indicadors de salut i la qualitat de vida de tota la ciutadania", ha afirmat el conseller de Sanitat.
Unitat de Salut Mental
Gràcies a esta ampliació i increment d'espais el centre de salut podrà albergar la Unitat de Salut Mental, un recurs que actualment se situa a Foios i que en finalitzar l'obra se situarà en un espai més còmode i modern tant per a professionals, com per a pacients. L'àrea específica de Rehabilitació disposarà d'un gimnàs, tres boxs, vestuaris, sala d'espera i un despatx.
Quant a l'àrea de Medicina de Família tindrà cinc consultes de facultatius, tres d'infermeres i una consulta polivalent. La zona de Pediatria es compondrà de dues consultes per als pediatres, una consulta d'infermeria pediàtrica i una sala d'espera amb una zona de jocs. L'àrea de Maternitat es dividirà entre consulta de la matrona i una sala per a educació maternal amb capacitat per a deu persones.
Una altra de les zones noves que contempla l'ampliació és una sala per a extraccions i tractaments, que podrà albergar fins a 60 pacients. Així mateix, s'ha previst en l'ampliació un despatx per a Treball Social i una zona administrativa i de serveis generals. També hi haurà quatre llocs d'atenció, un d'ells pensat per a la dispensació de material sanitari i que estaran en l'àrea de recepció, una zona projectada per a poder albergar 30 persones.