L'Ajuntament de València ha decidit suspendre les classes este dimecres, 13 de novembre, en el districte de Poblats Marítims, així com als pobles del sud de la ciutat a causa de la nova DANA que arribarà a la Comunitat Valenciana a partir d'esta nit.
Davant la situació 2 del Pla d'inundacions que encara està decretada per la Generalitat, les restriccions de mobilitat, l'estat del clavegueram, els nous avisos meteorològics i els treballs dels serveis d'emergència, el CECOPAL ha decidit:
- Suspendre les classes demà dia 13 en les Pedanies del Sud i en els Poblats Marítims, tota l'activitat docent (Educació reglada i règim especial).
- Suspensió d'activitat de centres socials, centres de majors i de tercera edat, i centres ocupacionals.
- Es recomana que els voluntaris no acudisquen a les pedanies durant el dia de demà, ja que només es mantindran els serveis d'emergències que continuen treballant.
- RECORDAR a tota la població extremar precaucions i evitar desplaçaments.
- A les 17.30 hores el CECOPAL tornarà a reunir-se per a valorar la situació en la resta de la ciutat.
Per a este dimarts, dia 12 de novembre, les primeres pluges arribaran al territori valencià amb precipitacions que podrien arribar a acumular 100 litres per metre quadrat. S'espera que estes pluges arriben a la Comunitat Valenciana hui a partir de les 21.00 hores.
Però la DANA es quedarà a València uns dies més. De fet, entre el dijous i el dissabte, també s'esperen pluges que podrien acumular fins a 120 litres per metre quadrat. D'acord amb AEMET, este fenomen meteorològic podria reactivar les conques dels rius de barrancs i provocar inundacions locals. Per este motiu, se seguirà l'evolució d'este episodi davant la vulnerabilitat del territori afectat i de les persones que estan treballant en les zones afectades per la terrible catàstrofe del passat 29 d'octubre.