L'Ajuntament de València ha impulsat una nova edició del programa "Idiomes Joves" amb el qual ofereix la possibilitat d'aprendre, de manera gratuïta, anglés, francés, alemany i valencià. Aquesta iniciativa busca facilitar que les persones joves de València puguen aprendre idiomes a través d'uns cursos formatius i de conversa, perfeccionant el seu coneixement de cara a ampliar i millorar les seues opcions d'ocupabilitat.
Gràcies a aquests cursos, les persones joves poden practicar aquests idiomes, expressar-se d'una manera més adequada, ampliar el seu vocabulari o millorar la comprensió oral i escrita, així com millorar les seues opcions de mobilitat o de superació dels exàmens oficials.
Les classes començaran el 16 de gener i el programa es desenvoluparà fins al 22 de juny en horari de vesprada, perquè les persones interessades els puguen compaginar amb els estudis o el treball.
Nivells
El programa "Idiomes Joves" ofereix cursos d'anglés (nivells B1 i B2) i classes de conversa també en anglés (en els nivells A2, B1, B2 i C1).
Els cursos de valencià seran per al nivell C1, i els grups de conversa en valencià sumaran també els nivells B2, C1 i C2.
Quant als cursos d'alemany oferits són de nivell A1 i A2; i A2 en classes de conversa, mentre que els cursos de francés són A2 i B1, tant teòrics com orals.
Tant els cursos formatius com els grups de conversa s'impartiran a les aules de l'edifici de la Regidoria de Joventut (Espai Jove VLC), i en alguns centres municipals de Joventut, com el de Russafa o Natzaret. A més, es realitzaran també en diferents pobles de València, com Benimàmet (per a donar servei a la gent jove de Pobles de l'Oest), Borbotó (per a Pobles del Nord), i Castellar-l'Oliveral (per a Pobles del Sud).
Obert el termini d'inscripció
El termini d'inscripció ja està obert, oferint-se més de 500 places. Aquelles les persones interessades es poden inscriure des de la pàgina web de la Regidoria de Joventut. Les places s'assignaran per ordre d'inscripció, i s'establiran llistes d'espera una vegada completats els cursos.
La proposta es dirigeix a joves de 12 a 30 anys, i per a poder participar és requisit residir, treballar o estudiar a la ciutat de València.
Una vegada finalitzat el període d'inscripció, si existeixen places disponibles en un grup, les inscripcions romandran obertes fins a completar les places oferides.