Metrovalencia recupera recorreguts i freqüències prèvies a la DANA. Amb la posada en marxa de l'estació de València Sud, el pròxim 18 de febrero, tota la xarxa de metro de València recuperarà connexions que milloraran la mobilitat de la ciutat i la seua àrea metropolitana. Cal recordar que fins a la data tots els trens de Metrovalencia – a excepció dels tramvies – circulaven amb la freqüència dels dissabtes. No obstant això, ja hi ha data per a la recuperació de recorreguts i freqüències habituals de dilluns a divendres.
Data d'obertura València Sud
La Generalitat Valenciana ha anunciat la data d'obertura de València Sud. Serà el 18 de febrer de 2025 quan els combois tornen a fer parada en esta estació que, a més, actuarà d'intermodal per als autobusos procedents de Picanya i Paiporta.
Este dimarts, el conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha donat a conéixer la notícia en el primer tren de Metrovalencia que ha circulat des de Safranar fins a València Sud. Una vegada s'ha donat llum verda a les proves tècniques que se n'han anat realitzant al llarg d'estos dies, serà el próximo martes quan Metrovalencia recupere esta connexió amb la zona sud de València.

Nous recorreguts Metrovalencia
- Les línies 1, 2 i 7 de Metrovalencia arribaran fins a l'estació de València Sud. Cal recordar que fins al moment, les línies 1 i 2 feien la seua última parada en Plaça Espanya; mentre que l'L7 arribava fins a Safranar. No obstant això, a partir del día 18 de febrero, totes les línies de Metrovalencia recuperen els trams fins a València Sud.
- En una següent fase, es recuperaran els trams de les línies 2 i 7 fins a Torrent i de la línia 1 fins a Castelló. La Generalitat treballa amb una previsió de quatre mesos aproximadament.
Quines línies milloren les seues freqüències?
Amb l'obertura d'esta estació, totes les línies de Metrovalencia deixaran d'operar amb freqüències dels dissabtes, i recuperaran les freqüències habituals d'entre setmana que es manejaven prèviament a la DANA. Sens dubte, un pas molt important que permetrà millorar la mobilitat en el metro i anar recuperant la normalitat a València i la seua àrea metropolitana.
Redistribució dels autobusos llançadora
L'obertura del nou bescanviador comportarà, a més, una redistribució dels autobusos llançadora per a aconseguir que les persones usuàries arriben el més ràpid possible a la ciutat de València, evitant saturacions a València Sud. Estos canvis quedaran de la manera següent:
- Autobusos de Paiporta i Picanya: fins a l'aparcament de València Sud per a enllaçar amb el servei de metro. A més, s'habilitarà una zona d'aparcament per a facilitar l'estacionament dels vehicles particulars.
- Autobusos procedents de Torrent: fins a l'estació de Safranar
- Autobusos de Picassent i de la comarca de La Ribera: fins a l'antiga estació de tren de Giorgeta, molt pròxima a l'estació de metro de Jesús.

Prohibits els patinets i les bicicletes al metro
Des de l'1 de desembre de 2024 i fins a un altre avís, queda completament prohibit accedir als trens de Metrovalencia amb bicicletes o patinets. L'objectiu no és un altre que optimitzar l'espai perquè puguen accedir als vagons el major nombre de persones. Es tracta d'una mesura de caràcter temporal fins que es puga recuperar el ritme habitual de freqüències en el servei. A partir d'eixe moment, l'accés a Metrovalencia amb patinets i bicicletes estarà limitat a dos per tren, com així ho reflectix la normativa aprovada prèviament a la DANA.
Abonament de transport gratuït per a afectats per la DANA
Finalment, la Generalitat Valenciana ha llançat un abonament gratuït de transport públic per als afectats per la DANA. Sota el nom de 'Recuperem València', este nou títol permetrà viatjar gratis en Metrovalencia i Metrobús a totes les persones residents en els municipis afectats per la riuada, però també a totes aquelles persones que van perdre el seu vehicle a conseqüència de la barrancada del passat 29 d'octubre.
Concretament, aquelles persones que es van quedar sense vehicle pel temporal podran sol·licitar fins a dos abonaments i viatjar gratis en Metrovalencia, Metrobús i altres transports públics durant tot el 2025, com a EMT València.
D'esta manera, podran sol·licitar este abonament gratuït les persones que residisquen en estos municipis:
- Sedaví
- Paiporta
- Massanassa
- Alfafar
- Llocnou de la Corona
- Benetússer
- Picanya
- Catarroja
- Algemesí
- Beniparrell
- Aldaia
- L'Alcúdia
- Albal
- Guadassuar
- Riba-roja de Túria
- Alaquàs
- Sot de Xera
- Riola
- Xiva
- Loriguilla,
- Xest
- Catadau
- Pedralba
- Utiel
- Llombai
- Montserrat
- Godelleta
- Quart de Poblet
- Xirivella
- Benicull de Xúquer
- Xestalgar
A estos municipis, se li sumaran qualsevol persona que haja perdut el seu vehicle, com per exemple veïns de Torrent o de València ciutat, on es van veure afectades les pedanies de La Torre, Castellar-l'Oliveral i Forn d'Alcedo.