La nit de Sant Joan a València 2025 inundarà les platges de la ciutat de festa i, sobretot, de les tradicionals fogueres. L'Ajuntament de València ha preparat un dispositiu especial de mobilitat, neteja, repartiment de llenya i accés a les platges que estarà actiu des d'este dilluns 23 de juny fins a la matinada del dia 24. Més de 700 efectius de diferents servicis municipals treballaran per a garantir la seguretat, la salubritat i la mobilitat a les platges.
Descobrix la guia completa per a viure la nit de Sant Joan 2025 a les platges de València, i disfruta d'una de les nits més màgiques de l'any.
Com arribar a les platges de València en transport públic
Des de l'Ajuntament de València es recomana a la ciutadania fer ús del transport públic per a arribar a la zona de platges i, en cas d'usar el vehicle, estacionar abans d'arribar a la platja. Per a facilitar la mobilitat de la població, EMT i Metrovalencia reforçaran el seu servici incrementant freqüències i nombre de places.
EMT Sant Joan
El servici especial d'EMT per a la nit de Sant Joan s'activarà a les 16:00 hores d'este dilluns, 23 de juny, i es prolongarà durant tota la matinada del 24, fins a les 9:00 hores, en les línies 18, 19, 23, 24, 25, 31, 32, 92, 93, 95, 98 i 99. El dispositiu de reforç inclou freqüències de pas en bona part d'estes línies de fins a 5 minuts en les hores punta, tant d'anada com de tornada.
Així, durant tota la vesprada del dilluns 23, i les primeres hores del dimarts, es podrà arribar amb el transport públic reforçat al màxim fins a totes les platges valencianes.
- Amb les línies 18, 19, 32, 92, 93, 95, 98 i 99 es pot accedir fins a les platges de les Arenes, Cabanyal-Canyamelar i Malva-rosa.
- Amb la línia 31 es pot circular fins a les platges de la Malva-rosa i la Patacona.
- Amb la línia 23 s'arriba fins a la platja de Pinedo, igual que les línies 24 i 25. A més, estes dos últimes línies també circulen fins a les platges del Saler i el Perellonet/Perelló, respectivament.
Per a proporcionar una informació més pròxima a la ciutadania, durant la realització d'este servici EMT disposarà de cinc punts informatius al llarg del passeig marítim de València, on personal d'informació oferirà el suport necessari i resoldrà els dubtes de les persones usuàries.

Metrovalencia
Respecte a les línies tramviàries, les línies 4 i 6, en el seu tram comú des de la parada de Trinitat fins a la de Platja Malva-rosa, tindran freqüències de cinc minuts des de les 20.30 hores a les 00.00 hores. A partir de la mitjanit, les freqüències s'adaptaran a les necessitats de les distintes franges horàries, amb unes freqüències que oscil·len entre els 5 minuts en els trams comuns centrals, 10 minuts a Empalme, entre 10 i 20 minuts fins a Tossal, Marítim, Neptú i Vicent Andrés Estellés i per últim 40 minuts en el tram Vicent Andrés Estellés-Mas del Rosari.
La Línia 8 (Marítim-Neptú) passarà per les seues parades cada vint minuts durant tota la nit.
En la nova Línia 10, Alacant Natzaret, es prestarà servici igualment durant tota la nit amb tramvies Alacant-Natzaret cada 40 minuts i Alacant-Ciutat Arts Ciències/Justícia cada 40 minuts, aconseguint així una freqüència de 20 minuts entre Alacant i Ciutat Arts Ciències/Justícia.
Pel que respecta al metro, totes les línies tindran servicis especials durant tota la nit, però amb diferents freqüències i destinacions.
Horari i repartiment de llenya per a les fogueres
A partir de les 19.30 hores d'este dilluns s'han previst nou punts de repartiment gratuït de llenya per a les tradicionals fogueres de Sant Joan al llarg del passeig marítim de València, que estaran degudament senyalitzats per a la seua ràpida localització.
Des dels servicis municipals s'insistix a recordar que a les platges del sud està completament prohibit fer foc, amb l'objectiu de preservar i cuidar la integritat del Parc Natural de l’Albufera i del bosc de la Devesa del Saler.
La festa acabarà a les 04:00 hores de la matinada del dimarts dia 24, moment en què començarà el dispositiu de neteja a l'arena de les platges de València.

Servici de salvament i seguretat ciutadana
Per últim, és important destacar que les postes sanitàries de les platges del nord també treballaran de forma ininterrompuda des de les 10:00 hores del dia 23 fins a les 07:00 hores del dia 24. Per la seua banda, en les platges del sud, les postes sanitàries estaran disponibles fins a les 03:00 hores de la matinada del dia 24. A més, hi haurà un hospital de campanya i quatre ambulàncies disponibles, dos de suport vital bàsic i altres dos de suport vital avançat. I, igualment, se situaran 95 sanitaris químics.
L'operatiu específic de seguretat, coordinat per la Policia Local, comptarà amb la presència de més de 300 agents del cos policial, que s'encarregaran que la nit transcórrega amb tota normalitat.
En el litoral nord hi haurà un Lloc de Comandament Preventiu (LCP), que agruparà tots els dispositius de seguretat, Bombers i Protecció Civil, que estarà situat en la coneguda com a ‘esplanada dels dofins’ en el passeig marítim, des de les 20.00 hores del dia 23 fins a les 06.00 hores del dia 24, on s'instal·larà també una carpa que funcionarà com a punt de coordinació, denúncia o recollida en el cas que algun menor s'extravie. A més, la caserna de la Policia Local Malva-rosa/Cabanyal romandrà oberta de manera ininterrompuda.
A més, el Grup d'Atenció al Maltractament (GAMA) de la Policia Local situarà una furgoneta d'assistència amb el suport d'un vehicle de servici, al costat de l'hotel Las Arenas. Des del Servici d'Igualtat s'ha anunciat també la ubicació de quatre Punts Violeta en les platges del marítim per a oferir informació, assessorament i prevenció davant de possibles delictes contra la llibertat sexual. Els quatre punts estaran situats en el passeig marítim, en l'encreuament amb el carrer del Doctor Marcos Sopena, en la posta sanitària 3 de Creu Roja (al costat del monument a l'actor Antonio Ferrandis), en l'estàtua dels dofins en l'encreuament amb els carrers de la Séquia de la Cadena i de José Ballester Gozalvo (polític), i un quart punt a l'altura del carrer de Vicent la Roda.

Recomanacions per a la població
L'Ajuntament de València ha publicat una sèrie de recomanacions dirigides a la ciutadania, per a disfrutar d'una Nit de Sant Joan sense incidents:
- Viatjar preferentment en transport públic
- No obstaculitzar les vies d'emergència i respectar el carril bus
- No portar envasos de vidre a l'arena i utilitzar les papereres i els contenidors de residus
- No abusar de l'alcohol
- Vigilar les fogueres en tot moment i no llançar vidre ni combustible a les flames
- No allunyar-se de la costa en cas de ficar-se en l'aigua, i fer-ho en companyia o avisant algú
- Evitar conductes sorolloses en el carrer, controlar el volum de la música i respectar el dret a descansar del veïnat.