Gran piromusical este dijous a València: 39,98 kg de pólvora i la veu de Montserrat Caballé

Un espectacle únic de pólvora i color acompanyarà la plantà de la Falla Municipal de València este dijous

Guardar

Piromusical en la plaça de l'Ajuntament
Piromusical en la plaça de l'Ajuntament

Gran piromusical este dijous, dia 12 de març, a la plaça de l'Ajuntament de València. La pirotècnia Alpujarreña acompanyarà la plantà de la Falla Municipal amb 39,98 quilos de pólvora. Un espectacle únic, mai vist abans a València, que començarà a les 21:00 hores en el cor de la ciutat, just després que els artistes fallers Alejandro Santaeulalia i Vicente Llácer coronen el remat de la falla, a 27 metres d'altura.

Sens dubte, serà una oportunitat única assistir a l'últim alçament de grua de la falla municipal; un espectacle sense assaig previ, ja que es tracta del muntatge real del cap de Charles Chaplin a mans de Santaeulalia i Llácer i en estreta col·laboració amb tots els membres del seu equip. Això sí, com ha recordat el regidor de Falles, Santiago Ballester, “la Falla Municipal s'acabarà de plantar oficialment el 15 a la nit, ja que la seua superfície és de 225 metres quadrats i té una base carregada de missatges i inclús de parts de la falla que es podran intervindre artísticament per la ciutadania i per les persones visitants”.

Pólvora, color i la veu de Montserrat Caballé, així serà el piromusical d'este dijous

Quan es remate la gran peça central i s'aconseguisca la imatge icònica que dibuixà i dissenyà sobre el paper José Santaeulalia, la pirotècnia Alpujarreña dispararà un espectacle piromusical que serà una crida multicolor a la pau amb la veu de Montserrat Caballé i el tema “March with me”, una cançó de Vangelis que parla sobre la pau i la llibertat. El títol de la cançó triada és a més un joc de paraules ja que es traduïx com “marxa amb mi” i també com “març amb mi”. 

Pirotècnia Alpujarreña, quarta generació d'esta empresa d'Ugíjar (Granada), dispararà 39,98 quilos de pólvora en 224 segons, aproximadament. L'empresa andalusa llançarà detonacions a tall de projectils i generarà una atmosfera inquietant que transportarà als espectadors a l'univers fílmic en el que s'inspira el ninot principal de la falla. 

La música serà el fil conductor que acompanyarà el vol de l'última peça, acompanyada per dos grans canons de llum. El blanc i negre de la falla es transformarà en color i de la falla eixiran flors i papallones sobre el cos i la cara del jove soldat que remata la falla municipal. 

L'Albà de les Falles de València
L'Albà de les Falles de València

Els artistes fallers Santaeulalia i Llácer han explicat que “comptàvem amb una proposta molt actual i volíem llançar un missatge d'esperança al món quan dissenyàrem la falla, però mai pensàrem que acabaríem plantant-la enmig d'un conflicte bèl·lic d'escala mundial així. És una trista coincidència i per això el missatge de pau i amor que transmet la falla té hui una força multiplicadora que no tenia fa uns mesos i, per això, és molt necessari que esta imatge es faça viral i tinga un gran abast. No és promoció de la festa fallera, és promoció de valors, que no se'ns oblide que, per damunt de tot, som éssers humans”. 

Segons els artistes fallers, “els qui s'acosten a la plaça comprovaran com la detonació de metafòrics projectils bèl·lics donen la benvinguda a un entorn hostil que prompte deixarà de ser-ho. Després del vol del cap del soldat universal, la poesia inundarà la plaça i donarà pas a una explosió multicolor, un esdeveniment que posa en valor els artistes i a l'equip humà que conformen els tallers que estos dies planten falles en cada encreuament de carrers i places. Volem elevar artísticament este moment del remat de la falla i fer-ho únic i visualment atractiu”.

Arxivat a: