Les comissions falleres de València cobraran el 75% de les ajudes econòmiques als monuments a partir de la setmana que ve. El portaveu municipal, Juan Carlos Caballero, ha assenyalat que totes les ajudes estaran ingressades abans de la Cremà, "tal com es va comprometre l'alcaldessa María José Catalá".
La Junta de Govern Local ha aprovat este divendres el pagament de subvencions a les comissions falleres per als gastos derivats del disseny, construcció i plantà dels monuments grans i infantils d'esta edició, 2025. Tal com ha anunciat el portaveu municipal, el regidor Juan Carlos Caballero, a partir de la setmana que ve es materialitzarà el pagament del 75% de les ajudes, que sumen un total de 2,3 milions d'euros (concretament, 2.364.131,70 euros, la qual cosa suposa un increment del 4,16% respecte al passat exercici de 2024, que va ser de 2.269.615,65 euros).
Caballero ha subratllat "el compromís d'este Ajuntament i de la Junta Central Fallera amb les comissions i amb els artistes fallers, ja que els monuments són l'eix fonamental de les festes de les Falles". "Per això, volem potenciar-los, promoure'ls i protegir-los –ha explicat el portaveu- i per a això garantim el suport econòmic amb estes ajudes que es concreten en el 30% de la base imposable del cost material del monument".
De fet, la setmana que ve començaran a concretar-se els pagaments que, en tot cas, estaran fets abans de la Cremà, tal com ha afirmat el regidor. "Este és el compromís d'este ajuntament per a donar seguretat econòmica a les comissions i als artistes", ha afegit.
Cal recordar que en esta convocatòria, la Regidoria de Falles ha impulsat la concessió d'un 10% addicional, fins a un màxim de 5.000 euros en les falles grans i de 2.500 euros en les falles infantils, per a aquelles comissions que s'hagen vist afectades per la dana, que hauran de presentar per a això el corresponent certificat emés per la JCF o pel Gremi d'artistes fallers, tal com arrepleguen les bases de la convocatòria d'ajudes municipals.