Comencen les obres per a reconstruir les Casetes Roses de València i eliminar el focus de delinqüència

L'Ajuntament de València afirma que tractarà d'acabar amb el focus de delinqüència en la zona de les Casetes Roses amb aquesta remodelació

Guardar

Obras en las Casitas Rosas de València
Obras en las Casitas Rosas de València

Les obres per a revertir la situació que es viu en el dia a dia en la zona de les Casetes Roses de València han començat i tindran una durada de 4 mesos. Els treballs compten amb un pressupost proper als 300.000 euros i perseguiran l'objectiu de posar fi a l'estat de degradació i insalubritat que presenta la zona, a més d'eliminar el focus de delinqüència a través de la creació d'un espai diàfan i una zona d'arbrat protegit. Després de la seua visita pel barri, l'alcaldessa de València, María José Catalá ha valorat de necessària l'actuació després de veure el seu estat fa dos mesos: "Aquesta és la primera actuació urbanística en 8 anys i una mostra del compromís d'aquest govern per a millorar la convivència en les Casetes Roses".

La primera edil ha manifestat que les actuacions estan seguint les indicacions de la Policia Local, ja que, en obrir la zona, s'evita un punt de concentració de consum de droga i es permet una actuació més àgil de les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat.

Una de les principals actuacions és la remodelació de la plaça del 7 d'Octubre, que presenta un alt grau de degradació, ja que tota la part central de la plaça ha patit molts actes de vandalisme amb lloses de pedra natural extretes, paviment en mal estat, pous de registre als quals se'ls ha retirat la tapa i suposen un risc, vegetació que creix des dels diferents paviments, paviment de llambordí que presenta múltiples foradades.

De la mateixa manera, el barri és testimoni diari d'un emplaçament per a la delinqüència i la droga, per la qual cosa es tractarà de generar un espai diàfan a través de les actuacions pels carrers del Pare Benito Menni i del Pare Francisco Camacho. Les tasques que es desenvoluparan són la demolició de l'estructura central de la plaça, la retirada de bàculs existents, el manteniment d'exemplars protegits, les excavacions i farciments amb zahorras, l'abocament i la compactació de base de formigó HM-20, l'estés i compactació de capa a capa asfàltica de reparcel·lat en 4cm, i de rodadora en 5 cm, les reparacions en les voreres al costat de les façanes, i les reparacions de la xarxa de sanejament.

Obres en les Casitas Rosas de València

Obres en els Casetes Roses de València

Més actuacions en la zona

María José Catalá ha presidit una reunió amb l'Associació de Veïns "Amics de la Malva", juntament amb la regidora delegada de Pedanies, Participació i Acció Veïnal; el regidor de Seguretat i Mobilitat; el regidor d'Urbanisme, Habitatge i Llicències; el regidor de Cultura; el regidor delegat de Neteja i Recollida de Residus i la regidora de Serveis Socials.

En aquesta reunió, la primera edil ha anunciat que s'ha desbloquejat el projecte de la futura biblioteca de la Malva-rosa, un projecte pertanyent al 2018 i que s'havia quedat estancat. Catalá ha informat que fa uns dies, l'Ajuntament va aconseguir la cessió d'aproximadament 900 metres quadrats d'un solar en la zona del carrer del Pare Antón Martí i que es troba en tràmits per a la seua inscripció i per a poder iniciar el projecte de licitació de l'espai sociocultural per al barri costaner.

 

Destacats