Una de les tendes més importants dels Estats Units està a punt d'obrir a la Comunitat Valenciana. TK Maxx obrirà les portes després de l'estiu. La primera tenda estarà a Alfafar, València, i una altra a Castelló, dins de l'expansió que la cadena estatunidenca està duent a terme per Espanya des de principis d'este any.
La primera obertura ja està marcada en el calendari i serà el 17 de setembre a Alfafar. L'establiment estarà ubicat en el número 36 del carrer Alcalde José Puertes. TK Maxx té la data confirmada inclús en el localitzador oficial de les tendes de la companyia. Segons detalla l'empresa, l'establiment comptarà amb seccions de dona, home, infantil, calçat, accessoris, joieria, joguets i llar.
En el cas de Castelló caldrà esperar unes setmanes més, atés que la tenda estarà en el centre comercial Salera, situat en l'avinguda Enrique Gimeno, número 82. Tant TK Maxx com el mateix centre comercial han anunciat la pròxima obertura, prevista per a octubre. En este centre comercial, la tenda tindrà més de 1.800 m², a diferència de la d'Alfafar, que superarà els 1.300 m².
Concepte: retailer off-price
A pesar que esta companyia oferix importants descomptes, una proposta que recorda directament al concepte d'outlet, la mateixa empresa es desmarca d'esta definició i es presenta en els seus canals com un retailer off-price. En altres paraules, es tracta d'un model que comercialitza productes de distintes marques i aprofita excedents, compres a milers de proveïdors i oportunitats de mercat per a reunir firmes diferents en un mateix establiment. L'empresa assegura que la majoria dels seus productes seran de marca i podran costar fins a un 60 % menys que el seu preu de venda original.
Amb este tipus de tendes, el catàleg tampoc romandrà fix. La cadena rebrà nous productes totes les setmanes i treballarà amb quantitats variables, per la qual cosa un article que desaparega pot ser que no torne a estar disponible.
El gegant estatunidenc vol expandir-se pel territori espanyol
TK Maxx pertany a The TJX Companies, un grup nord-americà especialitzat en comerç off-price que continua desembarcant en distints punts del país. Així mateix, la companyia ja té establiments operatius a Alcorcón, Madrid, i en el centre comercial Diagonal Mar de Barcelona, als quals se sumaran este trimestre els d'Alfafar i Castelló.
Per tant, setembre començarà amb l'arribada de TK Maxx a la Comunitat Valenciana amb l'obertura d'Alfafar, mentre que en octubre serà el torn de Castelló. Dos obertures amb les quals el grup continuarà estenent la seua marca a Espanya amb un model que juga precisament amb un fet imprevisible: entrar sense saber quines marques o productes hi haurà disponibles este dia.


