La plaça de l'Ajuntament de València tornarà a ser l'epicentre de la Nit de Cap d'Any, i este any els accessos al recinte s'han dissenyat perquè milers de persones puguen disfrutar de la celebració de manera ordenada i segura. Des de les 20:30 hores, l'espai romandrà tancat al públic, i no serà fins a les 22:00 quan s'obriran les portes per a rebre els assistents.
S'han habilitat cinc entrades distribuïdes estratègicament per a permetre un flux constant de persones i evitar aglomeracions. En cadascuna d'elles, el personal de l'Ajuntament entregarà gots reciclables, amb l'objectiu d'impedir l'entrada d'envasos de cristall, reforçar la seguretat durant tota la celebració i mantindre la plaça més neta i sostenible. Concretament, l'accés a la plaça serà per:
-
Marqués de Sotelo: accés cèntric, ideal per a qui isquen des del carrer Colón o el centre històric.
-
Passeig de Russafa: pensat per a qui s'acosten des de la zona de Russafa i voltants.
-
Correus: entrada propera a l'Estació de Correus, accessible per a qui isca en transport públic o a peu des del Mercat Central.
-
Barques: ubicada vora la plaça i accessible des del lateral de l'Ajuntament i la zona del mercat de nadal.
- Maria Cristina: pensada per als assistents que isquen des de la plaça de bous i els barris del sud del centre.
A mesura que els visitants entren al recinte, podran disfrutar de la sessió inicial del DJ valencià Boccachico des del balcó de l'Ajuntament, que començarà a animar l'ambient. El moment més esperat, les campanades, es produirà just a la mitjanit, permetent que tots prenguen els seus raïms i donen la benvinguda al 2026.
A l'instant, un castell de focs artificials de Pirotècnia Vulcano il·luminarà la plaça i el cel de València, sincronitzat amb la música per oferir un espectacle visual inoblidable. Després del llançament dels focs, Pepino Marino i Ele DJ s'encarregaran de mantindre la festa fins passada la una de la matinada, acompanyats de milers de pals de llums LED que ompliran el recinte de color i energia, garantint que la celebració continue de manera animada i segura.
Dispositiu de transport
Per a facilitar l'arribada i eixida dels assistents, Metrovalencia, Metrobús i l'EMT han preparat un dispositiu especial de transport que funcionarà durant tota la nit del 31 de desembre i la matinada de l'1 de gener. El servici de metro i tramvia serà ininterromput, cosa que permetrà als ciutadans desplaçar-se fàcilment fins a la plaça de l'Ajuntament i també fins al castell de focs en l'antic llit del riu Túria, evitant l'ús del vehicle privat i assegurant que tots puguen disfrutar de la nit sense contratemps.
No obstant, a partir de les 20:00, algunes línies de l'EMT patiran modificacions en les seues freqüències i/o recorreguts, per la qual cosa es recomana consultar la pàgina web o l'app de la companyia abans de realitzar desplaçaments.