La Policia recupera en el Túria el cadàver d'un desaparegut i deté a un amic per abandonar-lo

Guardar

La Policia Nacional recupera el cos del jove desaparegut al Túria - CNP
La Policia Nacional recupera el cos del jove desaparegut al Túria - CNP

Agents de la Policia Nacional van localitzar este dimarts pel matí en el Túria, en una zona situada en la localitat valenciana de Manises, el cos sense vida d'un jove de 20 anys que estava desaparegut des de la matinada del passat diumenge. Els agents han detingut a un amic de la víctima, de 19 anys, com a presumpte autor d'un delicte d'omissió del deure de socors, ja que pel que sembla va presenciar la seua caiguda a l'aigua, però no va alertar a ningú i va abandonar el lloc després de suposadament intentar traure'l del riu i no aconseguir-ho.

Els investigadors van tindre coneixement de la desaparició este dilluns, a través de la denúncia d'un familiar que manifestava no saber res d'ell des de la matinada del diumenge, després que isquera amb un amic a un parc situat en les proximitats del lloc dels fets, segons ha informat la Policia en un comunicat.

Les indagacions dels agents de la Unitat d'Atenció a la Família i Dona (UFAM) de la Comissaria Local de Quart de Poblet-Manises van permetre esbrinar que el jove hauria caigut al riu Túria la mateixa nit de la seua desaparició i que el seu amic hauria presenciat el que va passar. Després de suposadament intentar traure'l de l'aigua i no aconseguir-ho, l'hauria abandonat en el riu, sense alertar a ningú del que va ocórrer.

De fet, en un primer moment, ni tan sols va informar als policies del que va passar i afirmava "no recordar res" donat l'estat d'embriaguesa en què es trobava. Per tot això, els investigadors han detingut a l'amic com a presumpte autor d'un delicte d'omissió del deure de socors.

Després d'estes esbrinaments, la Policia Nacional va desplegar un dispositiu de busca del desaparegut en esta zona del riu Túria i agents de Seguretat Ciutadana van localitzar a les huit del matí del dimarts un cos flotant.

El Grup Especial d'Operacions (GEO) es va encarregar de traure'l de l'aigua, mentre que Policia Científica va realitzar la inspecció i posteriorment es va procedir a l'alçament del cadàver per part de la Comitiva Judicial i al seu trasllat a l'anatòmic forense a fi de practicar-li l'autòpsia.

Destacats