Una trentena de persones ha hagut de ser desallotjada este dimecres del campus de la Universitat Politècnica de València (UPV) després de declarar-se un incendi en l'Institut Universitari d'Investigació CMT-Clean Mobility & Thermofluids, un centre especialitzat en l'estudi de motors i tecnologies de mobilitat.
Segons ha avançat Levante-EMV, el foc s'hauria originat després de l'explosió d'un dels motors amb què s'estava treballant en les instal·lacions de l'institut, ubicat entre els edificis J i K del campus universitari. L'explosió ha provocat un incendi que ha generat una intensa columna de fum visible des de distints punts de la universitat.
La ràpida detecció del foc, afavorida per la gran quantitat de fum produïda per la combustió de l'oli del motor, ha permés activar immediatament el protocol d'emergències. Com a mesura preventiva, s'ha procedit al desallotjament d'unes 30 persones i a l'evacuació dels edificis més pròxims al focus de l'incendi.
Sense ferits: els bombers ja han controlat l'incendi
Fins al lloc s'han desplaçat diverses dotacions de bombers, així com agents del Cos Nacional de Policia, que han treballat per a controlar la situació i garantir la seguretat en l'entorn.
De moment, no s'han registrat ferits, segons la informació disponible. Les causes exactes de l'incident hauran de ser determinades després de les actuacions dels servicis d'emergència, encara que les primeres informacions apunten a una fallada durant els assajos que es realitzaven amb un dels motors del centre d'investigació.
L'incendi es produïx en una jornada que el campus registra una activitat inferior a l'habitual a causa del període estival. No obstant això, l'afluència de persones era major del previst perquè la Universitat Politècnica de València acull estos dies la convocatòria extraordinària de les Proves d'Accés a la Universitat (PAU), la qual cosa ha obligat a extremar les mesures de seguretat per a evitar qualsevol risc per a estudiants, personal docent i investigadors.

