Un incendi forestal a la Pobla de Vallbona obliga a desallotjar habitatges propers i es decreten dos més a Lliria i Godelleta

Una persona i els seus gossos han hagut de ser rescatats pels bombers i s'ha decretat un nou incendi de vegetació a Lliria i altre forestal a Godelleta

Guardar

Un bomber treballa en l'extinció de l'incendi de vegetació de Lliria
Un bomber treballa en l'extinció de l'incendi de vegetació de Lliria

Quart incendi forestal declarat hui en la província de València. El servei d'Emergències 112 de la Comunitat Valenciana informa d'un incendi en la localitat de la Pobla de Vallbona, situada en la comarca del Camp de Túria. Segons les primeres informacions el foc s'ha iniciat en un habitatge en la zona del Camp de Tir, al nord del terme municipal, i les flames han arribat al terreny forestal. 

Per aquest motiu, s'estan desallotjant de forma preventiva habitatges pròxims al lloc on s'ha originat l'incendi i poden haver més desallotjaments en les pròximes hores. A més, els equips de bombers han rescatat a una persona i els seus gossos que estava atrapada en una parcel·la on havia arribat el foc. A causa que les flames s'han produït en un àrea propera a una zona residencial s'ha activat el nivell 1 del Pla Especial Enfront del Risc d'Incendis Forestals (PEIF).

En l'extinció de les flames treballen dues dotacions del Consorci Provincial de Bombers de València, una unitat de bombers forestals de la Generalitat València, una autobomba, un agent mediambiental i una unitat de prevenció d'incendis. A més, fins al lloc del succés s'han desplaçat dotacions de bombers de l'Eliana, Paterna i Montcada per a col·laborar en les labors d'extinció del foc.

Incendi de vegetació a Lliria

A més del foc decretat en la Pobla de Vallbona, el Consorci Provincial de Bombers ha informat també d'altre incendi rural a Lliria en el qual estan intervenint tres dotaciones de bombers i un mitjà aeri de la Generalitat. Segons ha informat el centre d'emergències, el foc ja ha afectat a un habitatge. 

Incendi forestal a Godelleta

El servei d'Emergències ha notificat aquesta vesprada un altre foc al municipi de Godelleta. En concret, es tracta d'un incendi forestal en La Fuentecica que afecta al barranc del Murtal. 

Dos incendis més

L'incendi forestal de la Pobla de Vallbona no ha sigut l'únic foc que s'ha declarat hui. Així, el servei d'Emergències 112 ha informat d'un incendi forestal que s'ha declarat a les 13 hores de hui diumenge 2 d'abril en la localitat d'Estivella. L'origen del foc s'ha produït molt prop dels depòsits d aigua que se situen en les proximitats del cámping Serra Calderona.

Així mateix, entorn a les 15 hores també s'ha declarat un altre incendi forestal a Barx (La Safor) en les proximitats del camí del Mondúver i que ha obligar a rescatar amb un meid aeri a nou excursionistes que es trobaven en el cim d'aquesta muntanya i també al vigilant del parc. 

Una dotació del Consorci Provincial de Bombers de València movilitzada a l'incendi de Barx
Una dotació del Consorci Provincial de Bombers de València movilitzada a l'incendi de Barx

 

Destacats