Mor Santiago Grisolía als 99 anys

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha mostrat les seues condolences després de la defunció del professor i promet cuidar el seu "llegat etern"

Guardar

Santiago Grisolía
Santiago Grisolía

Santiago Grisolía, professor de bioquímica, creador dels Premis Rei Jaume I i president del Consell Valencià de Cultura (CVC), ha mort aquest dijous a les 6.30 amb 99 anys segons fonts del seu entorn i de la Generalitat Valenciana.

Des de fa uns dies Grisolía estava ingressat a l'Hospital Clínic de València a causa de la COVID-19, ja que la seua salut havia empitjorat. Malgrat això, alguns membres de l'organisme ja estaven preparant la celebració dels seus 100 anys malgrat témer per la seua salut.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha mostrat les seues condolences després de la defunció del professor i promet cuidar el seu "llegat etern". "Científic brillant, ànima dels premis Rei Jaume I i president del CVC, ha sigut el nostre far científic. Gràcies per tot, cuidarem el teu llegat" ha expressat el cap del Consell a través d'un missatge en el seu compte de Twitter.

Diverses personalitats intel·lectuals del món de la cultura i la ciència estan de dol per un dels científics valencians més importants del segle XX.

Al llarg del matí s'instal·larà la capella ardent al Palau de la Generalitat.

Santiago Grisolía, un dels millors científics

Grisolía va nàixer a la ciutat de València l'any 1923 i va estudiar Medicina en les Facultats de Madrid i València, convertint-se així en un dels deixebles més brillants del seu temps.

Quan tenia 22 anys, va guanyar una de les deu beques convocades pel Ministeri d'Educació i Ciència per a estudis a l'estranger i, un any després, va començar a treballar amb el científic Severo Ochoa sobre l'enzim màlic.

Durant els següents anys, el professor de bioquímica va començar a treballar en diverses universitats estatunidenques com la Universitat de Chicago, la de Wisconsin i en la de Kansas on va utilitzar diverses tècniques innovadores, convertint-se així en una figura transcendent per a l'avanç d'aquesta ciència.

Grisolía va obtenir el premi Príncep d'Astúries, és Doctor honoris causa de nombroses Universitats espanyoles (entre les quals es troba la Politècnica de València) i estrangeres, era membre de les més prestigioses societats científiques, conseller de fundacions i entitats i també president del Comité de Coordinació de la Unesco per al Genoma Humà. A més, ha sigut premiat amb diverses de les condecoracions més prestigioses del món de la Ciència.