L'alcaldessa de València ha anunciat que invertirà 2,5 milions d'euros per a millorar el Mercat de Russafa. "Acabem de traure a licitació l'execució de les obres de millora de l'eficiència energètica d'este mercat, que compta amb un pressupost de 2,3 milions d'euros. A més, obrirem sales de lactància ací i en la resta de mercats municipals perquè mares i pares puguen alimentar, canviar i cuidar als seus bebés, de manera confortable, segura, privada i accessible", ha detallat.
També ha animat a usar les taquilles refrigerades que han començat ja a entrar en funcionament en els mercats municipals de Torrefiel i Russafa. Amb este sistema, els clients disposaran d'un servei de recollida de les seues compres, lliure de cues i de fàcil accés. A més, estes taquilles permetran garantir la seguretat de les seues comandes, aix
El mercat municipal de Torrefiel disposarà de 36 taquilles, de les quals 31 són refrigerades —cinc per a productes congelats i 26 per a productes refrigerats— i altres cinc mantindran els productes a temperatura ambient. Els llocs de recollida, que ocuparan una superfície d'uns 22 m², se situaran en els accessos pels carrers Alemany i Llibrer Esclapés. El de Russafa tindrà 58 taquilles, de les quals 50 són refrigerades —10 per a productes congelats i 40 per a productes refrigerats—, mentre que les huit restants mantindran els productes a temperatura ambient. Les taquilles estaran disponibles en la zona de llocs externs de la plaça Baró de Corts, amb una superfície útil de prop de vint metres quadrats.
Els locals habilitats per a les taquilles estaran oberts fins a les 20 hores en els dies de mercat i seran accessibles des del carrer. Els comerços facilitaran a la clientela un codi amb el qual podran accedir a les taquilles per a recollir les seues compres. Disposaran d'una instal·lació de climatització i un sistema mecanitzat de tancament amb persianes enrotllables. L'alcaldessa ha afegit que "pròximament habilitarem un espai per al vigilant del mercat de Russafa, aix
Alicia García Trenzano, presidenta de l'Associació de venedors del mercat de Russafa i coordinadora de Confermercats, ha qualificat de "super genial" l'actuació municipal, "ja que es beneficiarà molta gent jove del barri que pel seu horari no pot vindre". "Comprar en els mercats és el millor que hi ha, economia circular, gènere de proximitat, quilòmetre zero, us esperem amb els braços oberts", ha afegit.
Les taquilles refrigerades estan compostes per mòduls de huit o deu unitats amb diferents temperatures: ambient, refrigerades i per a congelats, de manera que es contemplen les diferents necessitats dels productes. Compten amb una pantalla tàctil, un PC industrial, rúter 3G, escàner de codi de barres, lector NFC, plaques de control i panys electrònics.
L'execució de les obres en tots dos establiments ha estat emmarcada en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea en el seu programa Next Generation EU, i té com a finalitat la revitalització del comerç de barri. La instal·lació de les 94 taquilles en Russafa i Torrefiel ha sigut a càrrec de l'empresa Vareser 96, S.L., que va resultar adjudicatària, el passat 4 de desembre de 2023, de la licitació pública convocada per la Regidoria Delegada de Contractació de l'Ajuntament de València. La inversió municipal ronda els 274.000 euros.