La Generalitat allotja 150 persones afectades per la riuada en solucions habitacionals temporals d'emergència

Guardar

Danys provocat per la DANA en Chiva
Danys provocat per la DANA en Chiva

La Vicepresidència primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda ha allotjat a un total de 150 persones afectades per la riuada del 29 d'octubre en diferents solucions d'allotjament temporal d'emergència.

En particular, s'ha activat un centre d'atenció temporal d'emergències (CATE) a Burjassot, amb una inversió de 2,6 milions d'euros, així com dos albergs per a donar una solució en curt termini que ha permés donar allotjament a persones que no compten amb alternativa personal o aportada pels servicis socials municipals.

En el cas dels albergs, s'han concebut per a un acolliment breu amb espais que han permés allotjar a persones durant un espai curt de temps, com l'antic hospital La Fe, que va donar cabuda a diferents persones fins al passat dia 30 de novembre. Després del tancament d'este recurs, s'ha habilitat un nou alberg a Bétera, amb disponibilitat per a dos setmanes en els quals s'han allotjat fins a 15 persones que han sigut reubicades en diferents recursos residencials.

Respecte al CATE situat a Burjassot, que té una capacitat per a 111 persones, actualment compta amb 100 usuaris que tenen opció d'habitar en este recurs durant un període mitjà de temps. Un allotjament gestionat en col·laboració amb Creu Roja i que compta amb espais per a cada família, servici de menjar complet, escolarització per als xiquets, ludoteca i psicòleg, per a donar-los suport en esta situació.

Estos recursos s'han posat a la disposició dels ajuntaments per part de la Generalitat, que està aportant totes les solucions possibles en col·laboració amb els servicis socials municipals, que lideren l'atenció primària als seus veïns. Amb estos espais, es permet que els ciutadans que s'han quedat sense vivenda i als quals l'Ajuntament no pot allotjar, tinguen un espai de manera ràpida i temporal.

En paral·lel, la Generalitat està adaptant i posant a disposició la vivenda social disponible i realitzant valoracions urgents per a adjudicar-les, prioritzant a les persones afectades per la riuada, a les quals ja s'està oferint vivenda i es treballa contrarellotge per a habilitar fins a 300 llars per a poder donar resposta a les necessitats dels ciutadans.

Destacats