La Generalitat ha abonat 7,7 milions d'euros a 2.550 persones a les quals se les ha concedides una de les ajudes previstes en la nova convocatòria per a compensar econòmicament a les persones físiques i jurídiques titulars de vehicles sinistrats en la riuada del passat 29 d'octubre.
En total la Generalitat destina 36 milions d'euros a esta ampliació d'ajudes a les quals poden optar també empreses i en les quals es consideren elegibles nous tipus de vehicles com autobusos, camions de més de 3.500 quilos, tractors, caravanes i autocaravanes, remolcs o tractors agrícoles, entre altres.
La consellera d'Hisenda, Ruth Merino, ha destacat que fins al moment s'han rebut ja 3.804 sol·licituds de les quals 2.550 han sigut concedides i pagades. El termini per a sol·licitar-les continua obert fins al pròxim 31 de juliol en línia o presencial en les oficines PROP o en la seu de l'Agència Tributària Valenciana, en el cas dels particulars, i només en línia en el cas de les empreses.
Els 7,7 milions concedits i abonats en esta ampliació d'ajudes se sumen als 155,6 milions que la Generalitat ha pagat a 82.000 persones beneficiàries en la primera convocatòria, destinada a compensar la pèrdua de turismes, turismes adaptats o motocicletes en fins a 2.500 euros.
En esta segona convocatòria la quantia de l'ajuda varia en funció del tipus de vehicle sinistrat i va dels 250 euros previstos per a ciclomotors fins als 15.000 euros dels autobusos.
Poden sol·licitar-la tant persones físiques com empreses, així com comunitats de béns, societats civils o altres entitats similars, sempre que no siguen administracions públiques. Si es forma part d'una d'estes entitats (soci o comuner), no es pot demanar l'ajuda a títol individual.
Requisits per a acollir-se
La persona sol·licitant ha d'aparéixer com a titular del vehicle afectat en el Registre de la Direcció General de Trànsit (DGT) a data 29 d'octubre de 2024. A més, el vehicle ha d'estar matriculat a Espanya, tindre segur en vigor en eixe moment, no haver sigut venut després d'eixa data i haver quedat sinistrat directament per la riuada d'eixe dia.
També és necessari haver iniciat abans del 31 de desembre de 2024 una reclamació al Consorci de Compensació de Segurs o a l'asseguradora del vehicle. Per a justificar-ho, n'hi ha prou amb incloure en la sol·licitud el número d'expedient assignat pel Consorci o per la companyia d'assegurances.
Un altre requisit important és que el vehicle haja estat baixa en la DGT pels danys patits en la riuada. Amb motiu dels danys ocasionats per la riuada. Per a sol·licitar esta ajuda basta amb justificar la baixa temporal del vehicle en la DGT i manifestar el compromís de tramitar la baixa definitiva del vehicle quan siga possible i abans del 31 de desembre de 2025.
No es podrà accedir a esta nova ajuda si ja s'ha rebut una anterior pel mateix motiu. Si la sol·licitud anterior encara està pendent de resolució, la nova quedarà paralitzada fins que es resolga l'anterior.
Finalment, només es pot presentar una sol·licitud per cada vehicle afectat. Si es té diversos vehicles sinistrats, s'haurà de fer una sol·licitud per cada u. En cas que el vehicle pertanga a diverses persones, la sol·licitud l'haurà de presentar qui figure com a titular principal en el Registre de la DGT. Eixa persona serà la responsable de repartir l'ajuda entre la resta dels propietaris.
Per a l'atenció de dubtes o consultes, la Generalitat ha posat a disposició de la ciutadania el telèfon 960990390 i el correu electrònic [email protected]. Tota la informació relativa a esta convocatòria està disponible en la pàgina web de l'Agència Tributària Valenciana, així com en el portal d'ajudes de la Generalitat.