Eleccions generals del 29 de novembre: totes les dates clau fins a les urnes

Les eleccions generals seran el 29 de novembre: estes són les dates clau per a sol·licitar el vot per correu i acudir a les urnes

Guardar

Imatge d'urna electoral
Imatge d'urna electoral
Afegeix ValènciaExtra.com com a font preferida de Google de forma gratuïta. Mantén-te informat amb les últimes notícies d'actualitat.
Activar ara

Espanya afrontarà el pròxim diumenge 29 de novembre unes eleccions generals anticipades. Així ho ha anunciat el president del Govern, Pedro Sánchez, després d'informar el Rei Felip VI i ha defensat que ha arribat el moment que els espanyols decidisquen quin futur volen per a Espanya. A partir d'ara, s'obri una carrera electoral que conclourà el pròxim 29 de novembre en les urnes. Però, quines són les dates clau? Et contem tots els detalls.

Les dates clau de les eleccions del 29 de novembre

  • 6 d'octubre: comença oficialment el procés electoral. I és que es publicarà en el BOE el decret de dissolució de les Corts i convocatòria de les eleccions generals. Este mateix dia començarà també el termini per a sol·licitar el vot per correu.
  • 16 d'octubre: data límit per a les coalicions. Els partits que vulguen concórrer a les eleccions formant una coalició tindran fins al 16 d'octubre per a comunicar-ho.
  • Del 21 al 26 d'octubre: presentació de candidatures. Després començarà el procés de revisió de les llistes per part de les juntes electorals i la resolució de possibles irregularitats o recursos.
  • 2 i 3 de novembre: candidats definitius. De fet, es publicaran en el BOE les llistes proclamades.
  • 13 de novembre: comença la campanya electoral. Els partits disposaran de 15 dies per a demanar el vot abans que finalitze la campanya el divendres 27 de novembre a les 00:00 hores. Durant estes dos setmanes es concentraran els principals actes electorals, debats i missatges dels candidats de cara a la cita amb les urnes.
  • 19 de novembre: últim dia per a sol·licitar el vot per correu per a eixos electors que no puguen acudir presencialment. Una vegada sol·licitat, el termini per a depositar el vot per correu acabarà el 25 de novembre.
  • 23 de novembre: últim dia per a publicar enquestes electorals. A partir d'aleshores, s'aplicarà el període de prohibició de publicació de sondejos previst per la legislació electoral.
  • 28 de novembre: jornada de reflexió.
  • 29 de novembre: eleccions generals. Una vegada tancats els col·legis començarà l'escrutini dels vots i es coneixeran els resultats provisionals de les eleccions.

Què ocorrerà després del 29N?

Una vegada coneguts els resultats, començarà el procés per a constituir la nova legislatura. El 2 de desembre arrancarà l'escrutini general, durant el qual les juntes electorals comprovaran els resultats provisionals de la jornada electoral i resoldran les possibles incidències o reclamacions.

La nova legislatura haurà de quedar constituïda com a màxim el 24 de desembre, d'acord amb el termini establert per la Constitució.